analytics

vrijdag 22 maart 2024

Sneeuwbal voor Esther 24 + Sneeuwballen kerst en nieuwjaar

Dag bloggers,

Het weekend begint en dan mag het al eens wat meer zijn. De lente is dan net begonnen maar ik heb nog wat winterprojectjes om te laten zien. Het kwam er gewoon nog niet van...

Esther was jarig op 1 februari en ik wist meteen welke kaart ik voor haar zou maken. Esther is al jaren verzot op schudballen en ze heeft ze in allerlei maten en modellen. Dus zodra ik met deze kaarten begon, wist ik dat er ook ééntje voor haar verjaardag bij zou zijn. En het bleef niet bij de sneeuwbal-schudkaart-met-sterretjes-en-sneeuw, nee, er zitten ook nog lichtjes in... 




Dit is de laatste van deze serie, het verhaal begon eigenlijk bij Kerstavond... Dan komt hier steeds de hele familie samen en dat is altijd gezellig. We koken allemaal iets en ik maak meestal de hoofdschotel... en de naamkaarten voor op tafel. En dat durfde in het verleden al eens fout lopen. Ik probeer elk jaar de lat wat hoger te leggen en vorige jaren was ik vaak nog bezig terwijl de dochters de tafel al aan het dekken waren. Dit jaar ben ik er goed op tijd mee begonnen en was alles al een paar dagen vroeger klaar zodat we ons op het eten konden focussen. Dochter Laura is hier zelfs komen koken, zij maakte een wildragout en ik de groenten erbij... Maar dit terzijde... De 13 aanwezigen kregen deze naamkaarten bij hun bord: Heb er te laat aan gedacht om ze allemaal op de foto te zetten... Er waren 6 verschillende tekeningen binnenin.



En dan kon deze kaart ook niet uitblijven voor de workshop van januari. We maakten dan 3 winter schudbalkaarten, waarvan deze er zeker bij moest...



Een volgende serie van 3 maakte ik nog om naar mijn hobbydinnen te sturen. Zij kregen ze pas ergens in januari aan omdat de lichtjes op waren (en bijbesteld) en
ik hen toch wel met deze kaarten wou verrassen...



Deze kaarten kan ik nu niet linken aan 52 weeks to Christmas maar ik heb nog heel wat voorraad van december en er komen er ook elke maand nog bij... 
Ondertussen hebben we al een paar mooie lentedagen achter de rug maar het zou dit weekend terug kunnen sneeuwen volgens de weerberichten, dus deze kaarten kunnen helemaal getoond worden... 


6 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Toffe kaarten en zo leuk met de naam en jaar erop! Liefs Anita

Creaellenknutselsite zei

wat een mooie schudbollen op je kaart wat leuk met de kleine diertjes erin en de verlichting zo leuk voor de kaartjes op de tafel
ondanks de lente bij mij ook een winterkaart op mijn blog vandaag haha
groetjes ellen

Laurespage zei

Nancy, wat een werk ! Maar het resultaat mag er zijn want ze zijn PRACHTIG !
Groetjes en fijn weekend
Laurette

marian zei

Jeetje wat een werk heb gemaakt van de naamkaartjes, Geweldig hoor en ook nog met verlichting. Ik vind ze helemaal te gek en dan ook nog zoveel.
Groetjes van Marian.

Nelleke zei

Wat maak jij ontzettend veel zeg, en ook zo leuk. Je slaapt denk ik weinig…. Over de lat steeds iets hoger leggen: vandaag kreeg ik een omdenkertje: Legde lat zo hoog dat je er makkelijk onderdoor kunt. .
Dat had je geloof ik wel gedaan, want de kaartjes waren al een paar dagen voor het diner af. Groetjes Nelleke

GerJanne zei

Wauw wat een gave creaties! Je hebt uitgepakt! En ik hoor net dat het gaat sneeuwen in de Alpen....