analytics

donderdag 28 maart 2024

elke donderdag een kerstkaart - 40 verschillende mini-kaartjes

Dag bloggers,

Het is donderdag en naar goede gewoonte laten we dan kerstkaarten los voor het blog van '52 weeks for Christmas', en dat het hele jaar door. 
Ik maakte deze maand een serie van 7 restjeskaarten en die liet ik de afgelopen 4 weken zien. Vandaag heb ik nog foto's van een serie die ik afgelopen november maakte voor de kerstmarkten. Ik scoorde ooit op een uitverkoop een kaartenmolentje waar mini-kaarten in pasten. Ze zijn 9 bij 9 cm. In de zomer maakte ik er al een keer 36 droogbloemkaartjes voor. Voor Kerstmis maakte ik deze keer 40 labelkaartjes met schattige figuurtjes aan. Ze zijn allemaal verschillend geworden. De kaartjes die niet verkocht waren, stuurde ik op, dus misschien zijn er onder jullie wel die er eentje ontvangen hebben. 












Ik beloofde jullie nog het verhaaltje dat ik gisteren geschreven had:
De afgelopen twee dagen had ik een zieke Eva bij mij. Die kreeg zondag plots vrij hoge koorts en kon maandag niet naar school. Caroline kwam haar 's avonds wel halen om bij de dokter langs te gaan. Gisteren begon de medicatie toch zijn werk te doen en was ze sommige periodes echt beter. Maar tegen de avond ging het toch weer bergaf. Op woensdag is Caroline zelf thuis, dus gisterenavond is ze mee naar huis gegaan. De lauwe badjes en vele knuffels deden haar wel goed. We hebben samen op de zetel gehangen en goed voor elkaar gezorgd de vorige dagen...
Eén ding staat vast: Op momenten dat ze geen koorts had, heeft Eva super leuke dingen gemaakt. Knutselen heeft een generatie overgeslagen en zit echt wel in haar genen. Soms zet ze in mijn ateljee de tv op. Ze gaat naar Youtube en zet zelf 'knutselen met Sarah' op. Dat zijn leuke filmpjes van Sarah van Ketnet. Die maakt dan knutselwerkjes en Eva zet zich op de grond voor de tv, zet het beeld af en toe stil en maakt dan mee wat Sarah voordoet... Slim toch?

Vervolg vandaag: 
Gisteren is Caroline terug naar de huisdokter geweest. Eva had nog steeds hoge koorts, 's nachts zelfs 40°. Ondertussen hadden Noah en zij zelf allebei een ontstoken oog. Resultaat: Gisteren zijn Eva en Noah terug naar hier gekomen. Caroline werkt vandaag en morgen terug en de kinderen mogen nu allebei niet naar school. Gisterenavond voor het slapen had Eva nog steeds 39,4° en dat is al de 5de dag op rij zo. Vannacht ben ik nog eens gaan kijken en ze voelde minder warm aan. Ondertussen kreeg ze wel antibiotica. Noah krijgt oogdruppels maar blijft vandaag dus ook een dagje thuis. 
Gelukkig hebben we Disney+ en ze brachten ook hun tablet mee... Gisteren zijn we 'Frozen' beginnen kijken. Zo kan ik meteen ook mijn klassiekers terug bijschaven. 

15 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Ach toch het is sneu voor de kleintjes als ze ziek zijn, gelukkig ook goede momenten. Enige kleine kaartjes heel mooi gemaakt en een leuk idee. Liefs Anita

Annemarie en Merit zei

wat een werk zoveel van die kleine leuke/lieve kaartjes, en wat fijn dat ze heerlijk bij oma kunnen zijn..beterschap voor iedereen!!
Gezellig dat je er weer bent met een wekelijkse kerstkaart bij 52WTC.
Goede paasdagen lieve groeten Annemarie en Merit Dt52WTC.

Creaellenknutselsite zei

wat een mooie serie met al die mini kaartjes met al die leuke poppetjes, diertjes, bloemetjes enz enz erop gezellig allemaal bij elkaar in de molen
slim hoor van Eva om zo te knutselen met you tube
heel beterschap gewenst voor allemaal
groetjes ellen

Caroline Cards zei

Het zijn allemaal gave kaartjes! Hopelijk zijn Eva en Noah snel beter!
Geniet van de films.
Groetjes, Caroline

Colien zei

Wat een toffe serie kaartjes, heel leuk zijn ze!
Beterschap met de ziekenboeg daar, hoplelijk knapt iedereen snel op....
grtz Colien

marian zei

Wat een leuke kaartjes heb je toch weer gemaakt. Maar de zieke kinderen is minder leuk natuurlijk. Ik hoop dat ze snel opknappen want ziek zijn met Pasen is helemaal niet leuk.
Ondanks de vele zieken wens ik je gezellige Paasdagen
Groetjes van Marian.

Marijke zei

Dat zijn heel wat kaartjes die je gemaakt hebt! Leuk dat je dat allemaal van restjes hebt gedaan! En altijd zielig vind ik als kleine kinderen ziek zijn! Maar lekker even verwennen met leuke films en wat lekkers! Beterschap maar! Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke

Diny zei

Jeetje....Nancy....het is een hele ziekenboeg bij jullie! Hopelijk gaat het snel beter met jou en de kindjes zodat jullie van het paasweekend kunnen genieten! Je laat wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel mooie kaartjes zien....wow wat leuk allemáál! Groetjes Diny

martina's kaartjes zei

wow, wat een leuke reeks kaartjes heb je gemaakt !hopelijk verkochten ze ook goed
succes met de ziekenboeg, hopelijk knap jij ook wat op
grtjs, martina

GerJanne zei

Sjonge wat een hoge koorts! Als de medicatie nu maar goed zijn werk gaat doen! Je kaartje zijn allemaal gaaf. En wat veel!

!neke zei

Allereerst beterschap !!!!
Prachtige serie !!!!
groeten Ineke
DT52WTC

joke zei

Wat een geweldige serie kaartjes heb je gemaakt. Wat heerlijk dat jullie samen knutselen en ze heel creatief is, wens je wel veel sterkte met alle zieken om je heen.
Gezellige paasdagen Joke

Jantine zei

Ach wat sneu, dat Eva zo ziek is en nu Noah ook nog een ontstoken oog. Wat een pech. Lief dat jij ze op kunt vangen, met zijn allen in de ziekenboeg. En wat heerlijk dat Eva zo van het knutselen is, geweldig.
Je kleine kaartjes zijn heel erg leuk, ook zo in de kaartenmolen. Leuk gedaan, Nancy!
Beterschap voor iedereen daar.
Fijn dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Caroline zei

Heel mooi gedaan groetjes Caroline

bolletjelucky.blogspot.com zei

Ach wat sneu dat de kleintjes ziek zijn maar daar is gelukkig die lieve oma die mee naar Frozen gaat kijken. Ik hoop dat ze allemaal snel opknappen Nancy (en dat ze oma niet aansteken). Leuk om al die kleine kerstkaartjes zo bij elkaar te zien, wat een werk is dat geweest.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC en fijne Paasdagen gewenst.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC