analytics

vrijdag 26 mei 2023

Het probleem...

Dag bloggers,

Soms, als je twee hobby's hebt, dan durven die al een keer door elkaar lopen. En dat was twee weken geleden niet anders... Zij die mij al langer kennen, weten dat ik (ondertussen al 37 jaar) actief ben in een theatervereniging. We hebben zelfs een eigen theater waar we heel actief bezig mee zijn. En ik niet alleen, mijn man en bijna al onze kinderen hebben ook wat met theater of er ooit iets mee gehad. Zes van onze zeven kinderen zijn lid of dit geweest. Ondertussen zijn ze nog met vier actief, met vijf als je de Bart meetelt, dat is de vriend van Jolien. 

Yannick, mijn jongste hebben we twee weken geleden nog gevierd. Hij was op dat moment nog 28 (is vorige dinsdag verjaard) en stond op dat moment al 25 jaar op de planken. Dus hebben we hem na de voorstelling figuurlijk in de bloemen gezet met een compilatie van 23 van de 26 producties waarin hij heeft meegespeeld. Van een paar vonden we geen beeldmateriaal meer... 
Wij hadden er op dat moment 9 voorstellingen van 'Het probleem Luc' op zitten. En hij speelde Luc... Zijn hoofd stond vooraf al maanden op de affiche en we hadden zelfs in ons theater een dartsbord hangen met zijn foto op en daar mocht iedereen naar gooien... Of ik dat als mama leuk vond... euhh... Ik heb me er wel over moeten zetten maar het hoorde gewoon wel bij de productie. En dat moet je al eens wat kunnen verdragen. 

De cast wou de regisseur en zijn assistent de laatste voorstelling bedanken met een attentie en ze hadden mij gevraagd om voor hen allebei een kaart te maken. Dus baseerde ik mij op de affiche en werden zij voor de laatste keer 'het probleem'...
Tom heeft het stuk geregisseerd en Matthias was zijn assistent. Maar die laatste heeft een ongelooflijk talent. Naast dat hij ook een topacteur is, heeft hij voor ons al een 5-tal stukken zelf geschreven, waaronder ook 'Het probleem Luc'... We kunnen alleen maar blij zijn dat we zo'n talenten in huis hebben...
Op de onderste foto zien jullie ook het ontwerp van de affiche. Daarop heb ik mijn kaarten dus gebaseerd. Het blijft fijn om zo'n gepersonaliseerde kaarten te kunnen maken... 

Papier: Bazzil
Letters: Die Namics
Banaan en kip: Marianne Design
Dartsbord: internet
Wc-papier: wc-papier op kartonnen rietje gerold
Foto-omkadering: Karen Burniston



Fijn lang weekend allemaal! We hebben alweer een feestdag op maandag!! Yeeh!!




2 opmerkingen:

Creaellenknutselsite zei

wat een mooie kaartjes leuk om ze zo persoonlijk te maken nav de affiches, leuke details heb je gebruikt.
snap best dat je trots bent op je zoon
groetjes ellen

Sarah zei

Dat heb je goed aangepakt. Voor elk probleem is een oplossing! Toffe kaarten. Fijn lang weekend. Veel zon is hier veel moed en hoop. ☀️