analytics

woensdag 27 december 2023

Kleurenkaartenteam schakel 12 - crème en donker blauw - Happy New Year

Dag bloggers,

Gisteren zijn we met zijn allen bij bomma (mijn eerste schoonmoeder) gaan ontbijten om tweede kerstdag te vieren. Het was die dag ook 3 jaar geleden dat mijn schoonvader overleden is en dan willen we altijd bij haar op bezoek. 
Daarna een bezoekje gebracht aan moeke en vokke, de ouders van manlief. Mijn eigen mama en opa Stanny waren kerstavond bij ons en zo hebben we met al onze ouders Kerst gevierd op hun manier. 

Na de middag hebben we genoten van een mooie musical waar een collega-vriendin van dochter Caroline in mee speelde. Ik ging er met dochters Laura en Caroline en met Eva en Noah naartoe. Mooi om dit in de kerstvakantie te kunnen doen. We hebben de dag afgesloten met de overschot van ons kerstdiner. 

Vanmorgen werd ik wakker en was aan het denken wat ik vandaag zou doen. Eva en Noah zijn blijven slapen en ik ga vanmorgen met Eva in mijn ateljee werken, maar daarover hieronder meer... Plots dacht ik dat het woensdag is en ook kleurenkaartenteam... En dat ik helemaal nog geen kaart maakte... Dus was ik even aan het denken hoe ik dat nog snel zou kunnen doen. Het materiaal dat op mijn tafel ligt voor Eva, kon ik evengoed voor het KKT gebruiken. Dus ben ik snel mijn bed uitgestapt en ben er aan begonnen. Ondertussen zijn mijn twee supporters ook beneden gekomen en gaat het hier even wat minder vlot, haha! Maar Eva is me wel komen helpen, dus dat compenseert... 

Dit is het geworden, een nieuwjaarskaart met een duidelijke boodschap en vuurwerk met hotfoil gemaakt en wat hoger opgekleefd. Het vuurwerk is van Lawn Fawn...


Straks maak ik mijn laatste 3 kerst/nieuwjaarskaarten voor 3 speciale vriendinnen. Dat kwam er nog niet van... Maar ik heb hen al verwittigd... Ze hebben geduld... 

Op kerstavond vertelde dochter Caroline dat ze een probleem heeft. Eva kreeg vrijdag haar nieuwjaarsbrieven mee van op school. De eerste hebben ze op school zelf gemaakt en geschreven en had ze al vroeger mee naar huis gekregen. Als ze meer brieven wilden, konden die apart besteld worden. Die heeft ze dus vrijdag in haar boekentas gestoken en thuis zaten die er niet meer in. Wat er gebeurd is, weten we nu niet. Het zou kunnen dat ze nog in Eva haar bank op school liggen of dat iemand ze terug uit haar boekentas heeft gehaald. Maar het feit is nu wel dat ze 7 nieuwjaarsbrieven kwijt is. Caroline ging online kijken om er te bestellen. Ze kon ze per 10 kopen maar dat was gemakkelijk tussen 20 en 30€. Ik stelde voor om ze zelf te maken, samen met Eva. Haar versje zou iets met vuurwerk zijn en dat heb ik toch gewoon... 
Hieronder zie je de eerste die we gisteren maakten. Goedgekeurd door Caroline en geweldig leuk bevonden door Eva. Zo meteen maken we er nog 6 bij en dan kunnen we de tekst nog kopiëren en er in kleven. Probleem opgelost. 
Heb even de kaart er nog bij gezet om de verhouding te zien. Denk dat we op de brieven het vuurwerk ook nog gaan opkleven in relief, is toch nog net wat mooier... 


Ik wens jullie allemaal een heel fijn jaareinde en een geweldige start voor een mooi 2024 met veel leuke momenten en vooral in goede gezondheid. 

Hieronder de lijst van de deelnemers nog die vandaag ook in crème en donkerblauw hun creaties laten zien. Gaan jullie ook overal even kijken? En laat meteen een reactie achter, altijd zo fijn om te lezen... 

18 opmerkingen:

Caroline Cards zei

Een super mooie nieuwjaarskaart en wat fijn dat je samen met Eva de kaarten gaat maken.
Fijne dag en groetjes, Caroline

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met de mooie blauwe kleuren en het vuurwerk erop
wat een verhaal over Eva nu weet ik niet wat nieuwjaars brieven zijn maar wel heel vervelend dat ze kwijt zijn je hebt het wel mooi opgelost zo
groetjes ellen

Femminde zei

Mooie nieuwjaarskaart!!En ja slim opgelost met die nieuwjaarsbrieven. Sturen kinderen die rond?? Hier ken ik het niet.
Fijne jaarwisseling alvast en tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

!neke zei

Heel mooi zo !!!!
groeten Ineke

marian zei

Een prachtige kaart voor het nieuwe jaar heb je gemaakt. En ik las over Nieuwjaarsbrieven, ik had geen idee wat het was, dus heb even gegoogled natuurlijk. Nee dat gebruik kennen wij in Nederland niet. Maar het lijkt me wel heel leuk. Je hebt dat probleem dan ook heel goed opgelost dankzij onze hobby.
Groetjes van Marian.

Claudia's kaartjes zei

Super kaartje voor de KKT. Heel mooi bedacht.
Ik wens je een toffe jaarwisseling toe
Creatieve Groetjes Claudia

Vanaf heden geef ik workshops en verkoop ik mijn kaartjes via mijn FB groep
Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
You tube:Claudia's Kaartjes
Blog:Claudia's Kaartjes
Challenge blogs:
Girlz Creative Christmas 
Girlz makes Guyz Cards
Girlz creative crafts
Creative sketchy girls

Diny zei

Wat een mooie kaart Nancy!
Veel plezier met de kleinkinderen!
Groetjes Diny

Marijke zei

Dat is een mooi vuurwerkkaartje geworden! en de andere past er mooi bij! Wij hebben dat niet die nieuwjaarsbrieven. Wel gelukkig dat jullie een oplossing hebben gevonden! Een fijne jaarwisseling en een gelukkig 2024. Groetjes Marijke

Anita van Deur zei

Schitterende kaart! Liefs Anita

Jantine zei

Wat een gave kaart met dat vuurwerk, Nancy. En bijzonder om nog zoveel ouders en schoonouders te hebben om kerst mee te vieren, bij ons is de hele generatie boven ons al overleden, op 1 oom en tante van mijn man na, maar die wonen in Australië.
En fijn dat je Eva kunt helpen, raadselachtig wat er met haar brieven is gebeurd.
Groetjes
Jantine

Marfien zei

Een nippertjeskaart maar heel goed gelukt. Leuk dat je nog een poosje met Eva
nieuwe brieven kon maken, ziet er ook mooi uit, super!

Nancy Soetaert zei

Prachtige kaart en wat een goed idee om zo de nieuwjaarsbrieven voor Eva te maken.
Raar dat die plots verdwenen waren.
Groetjes
Nancy

martina's kaartjes zei

Hahaha, het vuurwerk ! Dat ligt nog onaangeroerd in mijn kast. Moet er wel eens iets mee doen, hopelijk deze vakantie nog.
En eh... plots KKT ? Klinkt bekend. Gelukkig viel mijn 'frank' maandag al, want anders hadden we wel een probleem gehad !
Een leuke kaart werd het, mooi
en eh... nieuwjaarsbrieven, die maak je toch gewoon het liefst zelf ? Geeft net dat extra dat alle mensen voor wie je er een maakt, zeker geapprecieerd wordt.
Fijn dat je er deze maand weer bij bent, dank je wel !
Grtjs, Martina

Nelleke zei

Haha, dus ook bijbouw liep het niet van een leien dakje. Het is wat met die feestdagen. Dit is echt de eerste keer dat ik het glad vergeten was. Je maakte leuke kaarten en ook met Eva iets samen te maken is heel leuk om te doen. Dat b
Vergoed gelijk de verdwenen broieven. Ook hier wil kleindochter nog graag wat met oma maken. Groetjes Nelleke

GerJanne zei

Heel leuk geworden en op de laatste nipper! Dat las ik bij twee andere KKT'ers ook al. En fijn zo'n oma die voor elk probleem een oplossing heeft! ;-)

chantal zei

Mooie knallende kaart heb je gemaakt.
Ik heb nog niets aangekregen.....
Liefs en fijn eindjaar Chantal

Sarah zei

Grappig ... Nieuwjaarsbrieven is niet gekend bij onze Nederlandse volgers.
Bij de school van de kinderen wordt dat altijd zelf gemaakt en als kind knutselde ik de mijne ook zelf en schreef mijn tekst ook zelf. Ja, het zat er toen al in!
Je kaart en die van Eva zijn super bedacht.
Bedankt voor je lieve reactie. Ik voel je steun. X

Colien zei

Heel toffe creaties in de KKT-kleurtjes!
Leuk die gave letters met het vuurwerk, geeft een heel mooi effect.
grtz Colien