analytics

vrijdag 21 juli 2023

wij zijn dan hier hé - en Eva's bloemenkraam

Dag bloggers,

Dankjewel voor jullie leuke reacties op mijn kerstkaart van gisteren. 
Ik moet nog wat bekennen... Omdat ik ze zo in het half donker maakte, was ik nog een stuk vergeten op te plakken. Wel uitgesneden maar gewoon vergeten. Foto volgt helemaal onderaan. Jullie zijn gewaarschuwd, dit wordt een lange post... 

Ik begin met mijn kaart... 
Twee weken geleden was er een oproep op Radio 2. Ze staan de hele zomer met hun mobiele studio opgesteld in Blankenberge. En ze willen daar graag post ontvangen. Er was dus een oproep om kaartjes te sturen naar daar. Maakt niet uit van waar je op vakantie bent; heel ver of gewoon van thuis uit. Ik had een berichtje gestuurd dat wij een weekje naar 'De Haan' zouden gaan. En omdat dat niet zo ver van Blankenberge is, ik zelf mijn kaart zou komen posten daar. De zin in mijn bericht dat ik nooit kaarten koop maar ze liever zelf maak, bracht hen op het idee om mij op te bellen. En zo kwam ik twee weken geleden nog een keer op de radio. Ik mocht het zelf vertellen... Dus om mijn belofte te houden, maakte ik thuis deze kaart en we zijn ze eergisteren in Blankenberge gaan afgeven. Er hangt daar in het midden van een plein een mooie rode brievenbus. Maar ik had Daan beloofd om mijn kaart zelf af te geven. Dus dat heb ik ook gedaan... En toen kreeg ik gisteren telefoon... En zo kwam ik alweer midden in de uitzending... Mijn kaart werd uitgeloot en ik heb er een boekenbon mee gewonnen, leuk toch!!
Jammer dat de eerste foto niet zo scherp is. Dat heb ik te laat gezien... 



Ondertussen waren we ook in Wenduine aangekomen waar de bloemenwedstrijd doorging. We hadden van thuis 3 stokken meegenomen om in het zand te kloppen. Daar gingen we vlaggetjes aanhangen en wimpels... Maar de dag voor de wedstrijd, kregen we bericht dat de deelnemers helemaal zelf hun bloemenkraam moesten maken. Dus hebben we de dag ervoor nog snel 2 grote schoppen gekocht die zij zelf in het zand kon steken en waaraan zij haar vlaggen en wimpels aan kon bevestigen. Ze heeft dus haar hele winkeltje zelf gemaakt. 
Er waren gelukkig 3 leeftijdscategorieën. Eva zat in groep A 4 tot 6-jarigen. Noah is nog te jong om mee te doen. Hij wordt pas 4 in november. 

En weten jullie nu wat zo mooi was? 's Avonds aan tafel zei Eva: "Ik wil even een applausje vragen voor mama, Mamsie en tata Laura. Want zonder dat jullie voor mij die bloemen en slingers hadden gemaakt, had ik niet kunnen winnen met mijn winkel"... Mwa, dat was even ontroerend... 

Eva en Noah met hun bloemen op weg naar de wedstrijd


Eva begint aan haar bloemenwinkel


Zelf de vlaggenlijn aanknopen was spannend!


De mooiste bloemen uitkiezen want er mochten er maar 20 in de winkel staan... 



Helemaal klaar voor de jury


De eerste klantjes...


Hier mocht Eva haar prijs als allereerste gaan uitkiezen... 


En dan nu nog even terug mijn kerstkaart... Zoek het verschil met de foto's van gisteren...
Het is idd maar 1 kaart, maar als ze recht staat, zakt het schudspul naar beneden. En het wit is niet helemaal wit doordat de foto's bij kunstlicht gemaakt zijn... 


Hier ligt de kaart plat en zie je het schudspul beter verspreid...


Ik beloof dat ik straks mijn kerstkaarenrondje te maken. Moet vandaag wel lukken... Heb eigenlijk de hele week nog geen tijd genomen om te bloggen... sorry!!




6 opmerkingen:

Colien zei

Superleuke bloemenkraam van Eva, verdiend gewonnen!
En je Radio 2 kaartje is erg geslaagd, helemaal passend bij het thema en jullie locatie. Tof dat je een boekenbon kreeg nav je gesprek in de uitzending.
Je shaker-kerstkaart hieronder is mooi, bedankt voor het meedoen bij 52WTC.
grtz Colien

Creaellenknutselsite zei

wat een leuk verhaal van je radio optreden haha leuk hoor dat je dan ook nog wint met je leuke kaart helemaal in strandstijl, wat een mooi winkeltje heeft Eva gemaakt met al de mooie bloemen en vlaggetjes knap hoor en terecht gewonnen
je kaart van gisteren was top het was me niet opgevallen hoor
wij hadden vorige week donderdag een tv optreden haha we werden geinterviewd voor RTV Utrecht we stonden te schuilen voor de regen en toen kwam er een meisje naar ons toe of ze een paar vragen mocht stellen 's middag is het uitgezonden zomaar 2 minuten waar je jezelf dan terug ziet op tv heel apart
groetjes ellen

GerJanne zei

Nou!! Proficiat, wat leuk! Een radioster en een prijs! DIe kaart was natuurlijk ook een echte winnaar!
ZO leuk, wij zijn ook eens naar De Haan geweest, het bungalowpark daar. Met de familie. Het was net open, nog nauwelijks begroeiing en er waren nog huizen in aanbouw. Dus lang geleden!
Eva gewonnen? Wat goed en ze kiest een mooi schepnet uit, zie ik!

Kaartenkraam zei

Wat een prachtige bloemen in Evas 'kraam' en de vlaggenlijnen zien er ook geweldig uit. Super dat ze heeft gewonnen!
En jij met je prachtige kaart ook al gewonnen, gefeliciteerd.
En de kerstkaart ziet er zo inderdaad beter uit met het kader om het boompje.

groetjes van Ank

Sarah zei

Prijzen voor groot en klein, en veel gezelligheid lees ik op je blog. Eva haar kraam is prachtig! Je zee kaartje ook en geweldig weeral op de radio. Je wordt nog een bv!

marian zei

Wat een leuk verhaal, en dat je een paar maal in de radio-uitzending kwam, ook de bloemen die jullie gemaakt hebben zijn prachtig.
Groetjes van Marian.