analytics

donderdag 20 juli 2023

elke donderdag een kerstkaart - kerstboom met zuurstokken

Dag bloggers,

Voor zij die van mijn verhaaltjes houden, je gaat een glimlach op jouw gezicht krijgen... Voor wie het niet wil lezen, sla het gerust over dan... 

Wat dachten jullie? Ze is zo laat? Ze is het vergeten?
Niks van dat... We zitten dus aan zee en ik geniet van mijn laatste dagen vakantie. 
Ik heb een heleboel ateljee-spullen bij maar daar heb je dus aan zee blijkbaar niet zo veel tijd voor. Ik neem altijd wat mee voor 'als het eens slecht weer is' en het heeft hier inderdaad al enkele dagen geregend maar dat houdt ons niet tegen om 'op stap' te gaan... En de laatste dagen hebben we ons vooral 's avonds bezig gehouden met het maken van bloemen. Want vandaag is het in Wenduine bloemenwedstrijd en Eva mag mee doen. Wat we vooraf niet wisten, is dat de kinderen zelf helemaal hun bloemenkraampje moeten inrichten zonder hulp van ouders of grootouders. Noah mag nog niet mee doen want de minimumleeftijd is 4 jaar. En hij wordt dat pas in november. Dus staat Eva van 5 er helemaal in haar eentje voor. We hebben gisteren wel alles met haar voorbereid. We hadden stokken bij en een hamer om haar kraampje te maken met vlaggen en wimpels... Maar nu zijn we last-minute twee schoppen gaan kopen die ze zelf in het zand kan steken en haar vlaggenlijn hier aan kan vastknopen. Hoe dat afloopt, lezen jullie morgen wel...

Nu eerst over mijn kaart van vandaag... Ik zat dus helemaal door mijn voorraad. Niks meer in de wachtrij om te tonen. Dus had ik bij de voorbereiding voor mijn workshop van volgende week, ook nog een blokje kerstpapier, een snijmal van een kerstboom en wat teksten meegenomen. Een kerstkaart maken, zou echt wel lukken... Toen ik vanmorgen opstond en mijn blogbericht wou maken, zag ik plots dat het ineens donderdag was... Oeps... Die kerstkaart was er dus helemaal nog niet van gekomen. Maar omdat mijn oudste dochter in de woonkamer slaapt, moest alles hier stil en in het donker. Dus ben ik even bij manlief in de slaapkamer alles gaan sijnden. Daar kon ik het gordijn al open doen. En dan ben ik in de woonkamer aan de tafel in het half donker alles in elkaar gaan plakken. Kerstkaart is dus op een half uurtje in elkaar gebokst, foto's zijn ook in het half duister gemaakt, maar anderhalf uur later dan voorzien, staat ze toch nog op mijn blog... Ok, toegeven, het is een eenvoudige versie, dat wel... en een beetje een scheve foto, dat ook! :o)



Hier de making-off in het half duister... 



Fijne donderdag allemaal! Wij gaan er hier nog een leuke dag van maken!


10 opmerkingen:

Creaellenknutselsite zei

oooh jij hebt ook steeds wat bijzonders ik zie je daar wel zitten in het half donker om je kaart te maken haha, het resultaat is superleuk geworden maar aan de andere kant is het ook heerlijk om zo te genieten aan zee en eens even helemaal niks te doen ben benieuwd hoe het gaat worden met de bloemenkraam van Eva spannend allemaal voor haar om het helemaal zelf te doen
groetjes ellen

Annemarie en Merit zei

wat een leuk verhaal zie je echt al rond lopen in het half duister, zoekend naar spullen...maar wat knap om er best nog vroeg een kaart op te krijgen....heel leuk en dan ookk nog een schudkaart, nou dat werd bij ons echt niks, met een midzomernacht met alle licht van de wereld krijgen we het niet eens voor elkaar.
Succes voor Eva, met haar bloemenwedstrijd!!!
Gezellig dat je vandaag weer een kerstkaart laat zien bij 52WTC.
Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

Caroline Cards zei

Je hebt in het half duister en korte tijd een mooie kaart gemaakt.
Nog veel plezier!
Groetjes, Caroline

Sarah zei

Het is je toch weeral gelukt! Ik zie het zo voor mij, jij sluipend in het huis het kaartje afmaken. Goed dat je schud materiaal mee had, anders hadden je er zand in moeten doen 😂. Geniet van de zeelucht. En ik ben benieuwd naar het verhaal van Eva haar kraampje morgen. ☀️

Kaartenkraam zei

Hopelijk heeft Eva veel succes met haar bloemenkraam!
Je kaart is leuk hoor met dat schudgedeelte.
Ik vroeg me af heb je er twee gemaakt? De eerste lijkt heel erg vol met schudmateriaal en de tweede een stuk minder of is het daar naar beneden gezakt?
Veel plezier nog!

groetjes van Ank

marian zei

Nou ik vind het knap hoor dat het je toch nog gelukt is om een kerstkaartje te maken. Je mag ook wel een keertje overslaan hoor. (haha). Het is toch echt een leuke kaart geworden hoor. Ik wens je nog een paar gezellige vakantiedagen, geniet er van.
Groetjes van Marian.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Haha, dat zie ik helemaal gebeuren. Jij heel sneaky met je kerst knutselspullen in net halfdonker. Maar je hebt het toch maar weer gedaan. Een toffe kerstkaart en zelfs met schudgedeelte waar heel leuk schudmateriaal in zit.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC Nancy. Geniet nog van de vakantie.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Jantine zei

Wat stoer dat Eva mee gaat doen! En heerlijke vakantie zo te lezen. Ik neem ook altijd knutselspul mee op vakantie maar kom er nooit aan toe. Knap dat het jou toch gelukt is om kerstkaartjes te maken.
Fijn dat je er weer bij bent bij 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Laurespage zei

Toch een mooi kaartje Nancy. Ja, soms moeten we ons plan eens trekken. Maar je mag er fier op zijn, opdracht zeker geslaagd. Geniet nog van je vakantie.
Groetjes, Laurette

GerJanne zei

Hihihi... altijd leuk je verhalen. En wat knap om dat in het halfdonker te doen. Toch wel een beetje kerstkaartendonderdagverslaafd!
Ik had hem jet willen missen, hij is erg leuk, ook al moest het even snel....
En natuurlijk ben ik ook reuze benieuwd naar de kraam van Eva!