analytics

maandag 12 september 2022

Marieke 9 jaar en alweer een leuk verhaal...

Dag bloggers,

Deze zomer kwamen Marieke, Klaas en Flore hier logeren en Marieke en Klaas waren net daarvoor jarig geweest. Ik was er niet toe gekomen om hun kaarten te maken en dus mochten ze, zoals vorige jaren weer zelf kiezen wat er op hun kaart zou komen... Marieke koos voor Koala's... De kaart van Klaas toon ik morgen... 

En laat mij nu toch wel die super leuke koala's van Lawn Fawn in mijn collectie hebben zeker. En ze waren zels nog niet gebruikt. De set van het doosjesplatform was ook nog niet zo veel gebruikt en ik had er tijd voor...  Dus maakte ik voor Marieke dit schattige woudtafereeltje met haar lievelingsdieren... Marieke was er super blij mee! Haar mama en papa vonden het ook geweldig... Leuk toch!


Komen jullie morgen naar Klaas zijn kaart kijken? 

Wij hebben weer een leuk weekend achter de rug. 
Vrijdag zat er al verjaardagspost in de brievenbus, een brief uit Rotterdam... spannend... Wel een weekje te vroeg, dus ik laat de omslag nog even staan tot zaterdag om hem te openen... En nu ging ik er een foto van tonen, ik had mijn fotokaartje thuis in mijn pc gestopt. Maar heb het er weer uitgelaten. (ondertussen ben ik niet meer thuis en ben de foto vergeten op te laden. Die komt morgen dus...) Iemand van jullie zal de omslag dus wel herkennen. Er stond geen afzender op, dus ben ik wel benieuwd naar de inhoud... 

Zaterdag plukten we onze appelbomen kaal. De kraaien hadden weer goed hun best gedaan en zijn altijd weg met een heleboel appels nog voor ze rijp zijn. Volgend jaar gaat er een net over, dit jaar kon het niet omdat de middelste boom te hoog was geworden.  Die is nu ingekort zodat onze 3 bomen die op een rij staan even hoog zijn... 
Ik heb toch nog 14 kilo kunnen plukken, net zoals vorig jaar. En er zitten nu 11 potten appelmoes in de diepvries. Er staan nog 4 kilo appels klaar om uit te delen en op te eten... De mooiste en grootste exemplaren heb ik niet versneden...



En dan was het ook nog een week van winnaars... 
Eerst speelde gisteren onze voetbalploeg. Match gevolgd in mijn ateljee terwijl ik kaarten aan het maken was. Ze zijn alweer gewonnen, de 8ste keer op rij en daarmee blijven ze op de eerste plaats met 24 op 24. Altijd leuk!

Daarna heeft onze Remco Evenepoel de ronde van Spanje gewonnen en hebben we voor het eerst in 44 jaar nog eens een winnende Belg van een grote Tour. Ook fijn om deze man zo gelukkig te zien... 

Maar toch de belangrijkste wedstrijd van de dag was 'De bloemencorso in Loenhout', net tegen de Nederlandse grens. Dochter Laura deed voor de eerste keer mee. Ze is mee bloemen gaan prikken, samen met een stel vrienden die dit al jaren doen. En hun corsowagen van wel 9,5 meter hoog heeft de wedstrijd gewonnen. Wil je hier over lezen, klik dan hier. Hieronder toch alvast een foto...


Ik ben er zelf niet naartoe gegaan maar ik heb het ook wel gevolgd op tv. ATV, onze regionale zender heeft de hele stoet uitgezonden. Er waren echt prachtige wagens gemaakt... Toen deze voorbij kwam, hebben ze verteld dat er nog nooit bruine bloemen op een wagen gebruikt werden want die bestaan niet. De groep had enkele weken vooraf een aantal bloemen besteld en de organisatie vroeg zich af waarom. Ze hebben deze vakkundig gedroogd zodat ze bruin zouden worden. Hoe slim is dat? Maar daardoor waren ze wel erg broos om te verwerken. Een extra moeilijkheidsgraad dus... Misschien heeft dat er wel voor gezorgd dat ze gewonnen zijn.



3 opmerkingen:

Creaellenknutselsite zei

wat een superschattig kaartje in het doosje voor marieke de panda's zijn zo schattig
wat een hoop appels, lekker hoor zoveel appelmoes op voorraad van overige kun je ook taart maken voor je verjaardag zaterdag altijd lekker.
wat een mooie praalwagen voor het bloemencorso hebben ze gemaakt en zeker slim om de bloemen te drogen.
en de envelop is niet van mij hoor die gaat morgen op de bus
groetjes ellen

Anita van Deur zei

Schattig boxje, heerlijk al die appels, en wauw wat een praalwagen. Fijne dag liefs Anita

GerJanne zei

Het is een heel gaaf kaartje en ik snap dat deze in goede aarde viel!
En hier zijn er ook appels, maar die hangen nog een week of 2 denk ik.
EN dat corso! Wauw, ongelooflijk zeg! Wat ontzettend mooi!!