analytics

woensdag 14 augustus 2024

huwelijkskaarten met droogbloemen in potjes

Dag bloggers,

Terwijl ik mijn bericht schrijf, is het hier aan het onweren. Ik zette vanmorgen meteen alle ramen open zodat het lekker kan afkoelen. De muggen die gretig naar binnen komen, neem ik er maar deze keer graag bij... 

Gisteren schreef ik bij mijn kaart dat ik hoopte dat de ontvanger er ook blij mee was. Op mijn fb kreeg ik gisteren van één van de bestellers de reactie 'Het was een groot succes'. Altijd fijn om dat achteraf te vernemen. 

De trouwkaarten die ik vandaag laat zien maakte ik ook nog in juni. De poetsdame van mijn vriendin ging in juli de hele maand naar Polen. Daar mocht ze naar een trouwfeest. Ze ziet regelmatig kaarten van mij staan bij de vriendin en ze vroeg waar die vandaan kwamen. Ze kreeg als antwoord dat ik die maakte en dat ze een keer op mijn blog moest gaan kijken. Nadat ze dat deed, vroeg ze of ik ook voor haar zo'n kaart wou maken voor het huwelijk waar ze naartoe moest. Uiteraard deed ik dat graag. Ze wou graag 'Congratulations' op de kaart omdat ze in Polen ook Engels kunnen. Ik vroeg of ze dat niet in het Pools wou maar dat vond ze niet zo speciaal. Iedereen op dat feest ging een kaart met een Poolse tekst geven en dan sprong die van haar eruit. Jammer want ik had dat dan weer graag gedaan...

In elk geval, toen de vriendin de kaart dan bezorgde aan haar poetsdame, maakte die een sprongetje met de nodige Oooh's en Aaah's... Ze vond ze geweldig en wist op dat moment al dat zij de mooiste kaart mee ging hebben... Super toch! De letters op de kaart staan voor de namen van het koppel en ik meen mij te herinneren dat die voor Weronika en Kristian zijn...


De kaart zelf is 21 bij 15 cm, best groot. De potjes op de kaart zijn van Lawn Fawn. Het kleinste is de snijmal, de twee grotere verlengde ik zelf. De hangertjes maakte ik van metaaldraad. Het model maakte ik naar aanleiding van een uitnodiging van een trouwfeest waar zoon Yannick twee jaar geleden naartoe mocht. Je kan het hier nog een keer bekijken.

Toen ik een week later de vraag kreeg om 2 verschillende trouwkaarten te maken voor iemand anders, dacht ik: Ach, ik maak nog een keer deze kaart. Ze is best mooi en het papier lag nog binnen handbereik. Deze keer voor Annick en Dirk die gewoon in België gingen trouwen... De tweede kaart voor hen laat ik later nog zien. 



5 opmerkingen:

Creaellenknutselsite zei

wow wat een geweldige kaartjes met de leuke potje zo leuk met de droogbloemen erop en de leuke andere details
die heeft toch niemand
groetjes ellen

Anita van Deur zei

Prachtige kaarten en mooi gedaan met het verlengen van de stans. Liefs Anita

Hobby Hoogland zei

Een prachtig kaartje met de potjes leuk met hun initialen erop.
groetjes Marjan.

Nelleke zei

Wat een prachtige kaarten Nancy. Geweldig hoe je dit allemaal bedenkt. Verder nogmaals jouw overkapping verhaal gelezen en de verbouwing van je Ateljee, WoW wat heb jij eenruimte zeg! Wat zul je daarvan genieten. Wat jammer hè dat een dag maar 24 uur heeft hè? Maar als ik dan lees wat je allemaal maakt, buiten werk, theater en workshops , wat een duizendpoot ben jij! Wat is het volgende wat op stapel staat?? Groetjes Nelleke

Sarah zei

Mooi! Leuk internationale opdrachten!