analytics

maandag 19 augustus 2024

bakkerskaart voor Jens die 17 werd

Dag bloggers,

Vandaag gaat mijn laatste vakantieweek in en buiten nog een strijk die staat te wachten, ga ik die helemaal in mijn atelee doorbrengen... (althans, dat probeer ik toch) 
Vanmorgen ben ik al appels gaan plukken. Wij hebben voor ons huis 3 kleine appelbomen staan en die hebben het weer goed gedaan dit jaar. Vorig jaar kregen we in totaal maar 2 appels. Het jaar ervoor hadden we 14 kg (naast alle appels waar de kraaien aan hadden gepikt en die half opgegeten waren en ook rot werden) Vorige week plukte ik de 12 grootste al (2,5 kg) voor de appeltaart die Elise maakte voor moederdag. Vandaag heb ik er 120 geplukt. In totaal hebben we er zo'n 20 slechte gehad (door de vogels en rot geworden) En dan heb ik er nog zo'n 40 à 50 kleintjes laten hangen, in de hoop dat die nog groeien. Ik ga ze straks wegen, dan weet ik nog te vertellen hoeveel kilo ik plukte... Onderaan nog een foto. 

De kaart die ik vandaag toon, maakte ik voor Jens. Hij werd alweer 17 vorige maand en hij volgt de bakkersafdeling op PIVA hier in Antwerpen. Dat mocht ook op zijn kaart te zien zijn. Deze kaart kreeg hij van zijn Ma (oma). Morgen de kaart die ik maakte voor zijn ouders.


Hier de appeloogst van vandaag... 



6 opmerkingen:

Creaellenknutselsite zei

wat een gaaf kaartje met het bakkers thema erop het lijkt net een etalage met al die heerlijkheden erin en de vrolijke bakker erbij
je appels zien er lekker uit
groetjes ellen

Sarah zei

Flinke appeloogst!
Het kaartje voor Jens is helemaal geschikt, heel mooi! X

marian zei

Een prachtige kaart voor je kleinzoon en van harte gefeliciteerd. Een geweldige oogst dit jaar. Mijn dochter had in de tuin van haar vorige huis ook een appelboom en die had ook om het jaar een goede oogst, dusss.......
Groetjes van Marian.

Lia zei

Wat een geweldig leuke kaart voor iemand die een bakkeropleiding volgt. Kan niet mooier!!
Lia xx

Anita van Deur zei

Super leuk kaartje Nancy! Hmm heerlijk die appels, ook als confituur met een scheut alcohol en kruiden Liefs Anita

GerJanne zei

Superleuke kaart is het! Helemaal geschikt voor Jens! En de appeloogst is geweldig! Wij hebben 2 kleine appelbomen in de voortuin en hadden afgelopen jaar 15 kilo...