analytics

vrijdag 2 augustus 2024

droogbloemkaarten voor José en Annie + fotoverhaal ateljee

Dag bloggers,

Het is zo ver... Na drie jaar geduldig (of in gevallen als GerJanne - ongeduldig) wachten (en dat laatste is helemaal terecht!) vinden jullie hieronder het fotoverhaal van mijn ateljee. (wat ik koppig zo blijf schrijven omdat ik atelier niet mooi vind - haha!)

Eerst nog een paar kaarten die ik maakte voor de verjaardag van Annie (op bestelling) en José (mijn eerste schoonmoeder)





En dan nu... Waarom nu pas foto's van mijn ateljee? Wel, we zitten al zo lang te verbouwen en er kwamen steeds zaken te staan die er niet echt hoorden. Er stonden twee kastjes die ik er niet wou en ondertussen zijn ze zo eigen geworden dat ze gewoon zijn blijven staan, ze zitten ook alweer vol met spullen... 
En vorig weekend deed ik mee aan de 'open-atelier-route' van onze gemeente. Dus moest alles opgeruimd en netjes zijn... Dat was het moment om foto's te maken... Voilà!

Dit was het vroeger:
Op een Valentijns zondag zei ik aan manlief dat ik een ateljee wou maken in een buro die vroeger van de kinderen was. Hij zij dat het ok was maar ik moest het maar doen met de verf die we hadden. Dochter Laura kwam alles mee schilderen en we hebben alle restjes groen bijeengemengd. Dit is het resultaat:





In de tweede ruimte stonden allemaal dozen opgestapeld met materiaal



En dit is het geworden:
De grote tafel staat normaal tegen de zijwand. Als ik workshops geef, wordt ze naar het midden verschoven



In de hoek naast de kaste een koffie/theehoekje met afwasbakje



Hier het zicht van helemaal vooraan tot achteraan (lengte: 14m)


Voor Eva en Noah een mini-ateljeetje waar zij graag hun eigen knutselwerkjes maken


Daarnaast een bureau voor mezelf. 


Aan de overkant een ontvangsthoekje voor bezoekers. Ik zit er zelf ook graag 


Het kastje in de hoek kreeg ik ooit van een vriendin die het niet meer nodig had


Tijdens de open-atelier-route had ik het geboorteproject van Noah nog eens uitgestald


Op deze kast staat mijn snijmachine. Handig als die een vaste plek heeft. Het kastje rechts heb ik al 30 jaar en kon er geen afscheid van nemen. Eigenlijk hoorde het niet in mijn ateljee maar ondertussen zit het ook al vol...
De tv boven de kast kreeg ik van manlief. Ik zit zo veel avonden in mijn ateljee dat ik geen tijd had om tv te zien. Altijd fijn om het nieuws te volgen of om gewoon de radio op te zetten. Dat kan ook... Hij draait trouwens naar alle richtingen. Ook handig...



Deze twee kastjes heb ik ook al zeker 30 jaar. Het groene hoorde ook niet echt in het ateljee maar zit vol met leuk papier. Ik kocht het ooit om de doopsuiker van mijn zoon in te zetten. De hoge kast zit vol met linten...



En dan het huzarenstuk van mijn ateljee. De grote kast. Deze maakte manlief ook helemaal op maat. Ik heb met mijn zoon alles opgemeten en getekend. Elke centimeter is benut. Er zitten per vak ook achterpanelen in zodat niks te ver naar achter kan schuiven. En ze sluit met 8 losse schuifpanelen. Zodat ik de kast kan openen, waar het nodig is. 





Hier zie je de werktafel tegen de muur staan. Dat is handig als ik alleen aan het werk ben, zo heb ik meer ruimte om rond te lopen. 


En hier ben ik zelf aan het werk. Als je goed ziet, ben ik de droogbloemen aan het binden van de kaart voor Annie hierboven. De cirkel is rond...


Ik kwam bij het opzoeken van foto's zo veel leuke verbouwfoto's tegen en die wou ik ook tonen. Maar daar zal ik volgende week vrijdag een nieuw fotoverhaal van maken. Komen jullie dan weer kijken? 

Oh ja, nog 1 foto... Deze wou Noah (4) afgelopen zondag zelf maken. Ik heb hem dan maar even mijn camera toevertrouwd... 


Voilà, jullie geduld is beloond, alles is getoond. 
En als je ooit in de buurt bent, steeds welkom! De koffie en thee staan klaar!

10 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Ik vind het héél erg mooi geworden en wat een ruimte!! Ook de kaart is weer top. Liefs Anita

chantal zei

NANCY hoe cool is dat geworden. Je atelier kan zo in de boekjes staan.
Liefs Chantal

Claudia's kaartjes zei

Mooi je kaartjes. En wou wat een tof ateljee!!! Om jaloers op te worden. Ik heb maar zoals mijn kinderen het genoemd hebben " een kot".
Zal daar binnen kort als het nog eens netjes is ook nog is foto's van poesten.

Creatieve Groetjes Claudia

Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
You tube:Claudia's Kaartjes
Blog:Claudia's Kaartjes
Challenge blogs:
Girlz Creative Christmas 
Girlz makes Guyz Cards
Girlz creative crafts
Creative sketchy girls
Girlz Rebel Challenge
Girlz Creative Fun Art of Scrap

Creaellenknutselsite zei

wat een mooie serie kaartjes met het leuke patroon en de leuke details
wat een mooi ateljee heb je het luikt wel een hobby winkel, waar je op je gemak rond wil kijken. Wat een mooie kast om je spullen in op te bergen
groetjes ellen

GerJanne zei

Allereerst heel mooie kaarten met de kleine boeketjes!
En dan je ateljee! GEWELDIG, FANTASTISCH. Wat ziet dat er super uit! Wat een ruimte heb je en dat kinderhoekje is enig! Ik kan me voorstellen dat je in je vrije uurtjes graag daar zit! En de workshops die je geeft, dat zal zeker fijn zijn.....dank je wel voor de foto's (eindelijk....)

marian zei

Prachtige kaarten met de leuke droogbloemetjes. En wat een ateljee heb je , wat een ruimte. Schitterend vind ik ook je kast, alles precies op maat , geweldig. Ik heb ook een hele kamer als hobbyruimte, dus mag echt niet klagen, een werkblad van 2.50m. En ook tv daar. Maar wat jij hebt is helemaal geweldig. Een ook wel een heel groot huis denk ik zo maar. Ik gun het je van harte hoor, want je kinderen en kleinkinderen genieten er ook van.
Groetjes van Marian.

Femminde zei

Wat een mooie kaarten weer!!
En wat een prachtplek. Heel anders dan ik mij had voorgesteld.
En 14 meter breed. En die handgemaakte kast. Dat is toch wel een droom.
Heerlijk van genieten!!
Fijn weekend verder!!
Groeten van Femminde

Caroline Cards zei

Mooie kaarten! Wat ziet jouw ateljee er geweldig uit. Een fijne plek om te knutselen. Die kast is top!!!
Groetjes, Caroline

Nancy Soetaert zei

waw, wat een hobbyparadijs! Daar moet het heerlijk in hobby'en zijn!
Leuke kaartjes ook.
Groetjes
Nancy

Sarah zei

Ik denk dat iedere knutselaar hier van droomt, een eigen atelier. Het lijkt zelfs bijna een winkel. Die lage kast met de bloemen op is wel heel bijzonder mooi. Als ik een keer bij je in de buurt ben, kom ik eens kijken in het echt 😉