analytics

woensdag 31 januari 2024

Kleurenkaartenteam schakel 1 - donker blauw en celeste

Dag bloggers,

Op de allerlaatste dag van januari is het ook meteen de laatste woensdag van de maand. We hebben dus lang moeten wachten op het kleurenkaartenteam maar het heeft ons ook meer tijd gegeven om onze kaart te maken. En dat kwam mij goed uit. Ik maakte er afgelopen zaterdag meteen 6. En ik heb lang getwijfeld of ik ze meteen allemaal zou laten zien want dat is niet mijn gewoonte. Maar ik kon ook gewoon niet kiezen, dus laat ik ze hier allemaal op jullie los...

Toen ik de kleuren las, kon ik me niks bij 'celeste' voorstellen. Maar toen ik dan de afbeeldingen zag die Colien had toegevoegd, was ik zo blij. Want laat dit nu toch wel één van mijn favoriete kleuren zijn, wist alleen niet dat deze tint blauwgroen 'celeste' heet. En als ik dan in mijn papier ging zoeken (van ééntje witst ik vooraf al dat ik het zeker wou gebruiken) vond ik ook geweldig leuke papieren om kaarten mee te maken. De keuze was moeilijk, dus werden het 3 verschillende, van elk 2 stuks... Elke kaart is ook gemat op een donkerblauwe kaart. 

Dit papier had ik al in gedachten toen ik ging zoeken. Ik wist ook meteen dat ik de zeemeerminnen er op wou. Maar dan zit je al meteen met een derde kleur voor het gezicht en lijfje en dat is natuurlijk niet meteen de bedoeling van het KKT...




Dit zeepapier vond ik ook super leuk en alle kleuren en tinten zaten er in. Ik wou er een bootje bij op zetten en deze tekst vond ik ook geweldig. Ik had hem nog niet zo lang en wou hem graag gebruiken. Het was super veel gepriegel om de lettertjes op hun plaats te krijgen want er zijn geen 2 dezelfde o's of a's of d's. Ze verschillen allemaal van maat al is het maar een fractie van een milimeter... En achteraf vond ik het net te veel wit, ik had misschien beter het blauw met celeste gecombineerd... Verder ben ik wel tevreden over dit setje... 




En nu ik in het bezit ben van zo veel droogbloemen, kon ook zo'n kaart niet uitblijven. Op de foto staat alles lichter dan het werkelijk is, maar ik kreeg de kleuren niet goed... het papier is dondkerder en de licht groene bloemen zijn echt celeste... jammer maar helaas... De kleur van deze kaarten zie je wel iets beter op de laatste foto. 





Uiteraard is het fijn dat jullie ook bij de andere deelnemers gaan kijken en overal een reactie achter laten... hieronder de lijst van de kandidaten die ook deze maand weer met de uitdaging van Martina willen mee doen. Weten jullie ook dat dit al het 13de jaar is dat we met deze uitdaging kunnen mee doen? Ik denk dat ik zelf enkel het eerste jaar gemist heb... 

19 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Je ging ervoor Nancy!! Meer dan 1 krijg ik er niet gemaakt, vind ze heel mooi je kaarten.

martina's kaartjes zei

wow, wat ben jij lekker los gegaan met deze kleurtjes ! top hoor , een voor een pareltjes
bedankt voor je deelname alweer,
nog een fijne dag,
grtjs,martina

Caroline Cards zei

Je bent helemaal los gegaan zaterdag. Wat een productie en de kaarten zijn allemaal mooi. Vooral de eerste vind ik super!
Groetjes, Caroline

GerJanne zei

Wauw, jij bent helemaal los gegaan Nancy! Wat een gave kaarten allemaal. En inderdaad, op de laatste foto is de kleur van de droogbloemenkaart beter. Maar ze zijn allemaal erg leuk!

Colien zei

Wat een toffe kaartjes, mooi gemaakt!
En ik snap de kleur van de gezichtjes, zou wat zijn als die ook in de gevraagde kleurtjes zouden zijn ;)
Gezellig weer al die creaties in de KKT-kleurtjes vandaag!
grtz Colien

Femminde zei

Je bent lekker bezig geweest!! Zoveel kaarten. Ik kan niet kiezen welke ik de mooiste vindt. Ik denk toch die met de grote teksten.
Mooie quote is het!!
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Grietje Jansen zei

Dat is een hele set prachtige kaarten geworden.
Wat zijn die zeemeerminnetjes schattig zeg!
Groetjes Grietje.

!neke zei

Geweldige kaarten !!!!
Ik vond 1 al lastig !!!
groeten Ineke

Creaellenknutselsite zei

oooh wat een mooie kaartjes met de schattige zeemeerminnetjes en het leuke zee papier, ook je andere kaartjes met de kleuren combinatie zijn mooi geworden
groetjes ellen

Marijke zei

Wat een leuke kaartjes allemaal! En wat zal dat inderdaad een gepriegel zijn geweest met al die letters! Maar mooi hoor! Ja ik doe ook al wat jaartjes mee maar of dat al van het begin af is weet ik eigenlijk niet! Ik denk het ook niet! Maar wel leuk dat iedereen zo enthousiast mee doet! Groetjes Marijke

Jantine zei

Zo, jij had de smaak ook goed te pakken, Nancy! Die zeemeerminnen zijn leuk, maar ik snap je bezwaar meer de huidskleur. Die grote tekst is ook heel gaaf. En de droogbloemen zijn prachtig.
Groetjes,
Jantine

Claudia's kaartjes zei

je hebt echt je best gedaan, wat een toffe serie heb je gemaakt. leuk hoor!
Creatieve Groetjes Claudia
Vanaf heden geef ik workshops en verkoop ik mijn kaartjes via mijn FB groep
Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
You tube:Claudia's Kaartjes
Blog:Claudia's Kaartjes
Challenge blogs:
Girlz Creative Christmas 
Girlz makes Guyz Cards
Girlz creative crafts
Creative sketchy girls

Marfien zei

Superleuke serie, heerlijk hè als je niet kan stoppen :-)

Nelleke zei

Wat een mooie serie heb je gemaakt, elke kaart heeft ook zijn eigen stijl. De mooie zeemeerminnen. ( iets smokkelen kan toch) de bootjes en tekst op zee en de prachtige droogbloemen kaartjes. Lekker bezig geweest zo. Groetjes Nelleke

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Ik denk dat velen de kleur niet kenden 😊 ik ook niet! Maar het is een mooie combinatie! Mooie kaartjes maakte je ermee voor het KKT! Lieve & CreaTEAve groetjes, Yvonne - The Creative Teacup 🌺☕️

chantal zei

Ineens een hele serie en allemaal verschillend en mooi,
Die met de zeemeerminnen vind ik superlief
Liefs Chantal

Blauw Hertje van Stempidoe... zei

Wow, wat veel en ozo mooie kaarten , geweldige mooie tekst ook van d emiddleste kaart en die droogbloemenkaart super leuk idee. Heel mooi allemaal, Lieve Groet Yvon.

Nancy Soetaert zei

wat een leuke serie kaarten in de KKT-kleurtjes!
De bloemetjes horen er vanaf nu inderdaad bij voor elke nieuwe kleurkeuze natuurlijk... Heel mooie woordstans, en de zeemeerminnetjes zijn ook helemaal top. Gezichtjes zijn neutrale kleuren, geen probleem toch ?
Groetjes
Nancy

Sarah zei

Wat een productie!! De zeemeerminnen zijn mijn favoriet. X