analytics

vrijdag 19 juli 2024

Trouwkader voor Annelies en Matthew en alweer een verhaaltje

Dag bloggers,

Wat een fijne reacties op mijn muizenverhaal! Fijn dat jullie zo meeleven... 
Vandaag lukt het niet om een blogrondje te maken. Vanaf morgen zitten we aan zee en ik beloof bij jullie langs te komen. 

Want vandaag is het de laatste dag van het festival. Straks komt een groot deel van de Crew hier brunchen. Ik moet enkel de tafel dekken en voor koffie en thee zorgen. Ze komen met 21 en iedereen brengt iets mee. En vanavond is het dan de laatste voorstelling en daar ga ik naartoe met dochter Caroline. Onze 7 logees blijven bij manlief die dat super leuk vindt. Toen ze dinsdag een vrije dag hadden en de kinderen plots allemaal weg waren, zei hij nog: "Wanneer komen ze terug, het is hier zo stil..."
Gisteren was het ook een vrije dag (geen voorstelling) en toen is er 's avonds een grote brandoefening gehouden in de tent en het park. Wij mochten er ook bij zijn en het was erg indrukwekkend. Er was voor de gelegenheid een stand-up-commedian uitgenodigd en op het einde van zijn show, was er plots brandalarm. We moesten de tent in alle rust verlaten maar er waren een groot aantal gekwetsten die achter moesten blijven. Dochter Laura die in de crew zit, was één van hen. Ook 3 van mijn oppaskindjes waren gekwetst, samen met hun mama. De 2 oudsten waren in de chaos verdwenen en moesten gevonden worden... er ontstond paniek, ook omdat de jongste mee naar buiten werd genomen en de mama op hulp moest wachten...  Het was uiteraard allemaal in scène gezet maar het leek wel echt. En omdat mijn oudste dochter maar niet terugkwam, zijn was met de laatste ambulance vertrokken, leek het ook allemaal heel echt... Het was indrukwekkend, het park liep vol met brandweermannen, politie en ambulanciers. Er stonden wel 12 ziekenwagens op het terrein... Het werd een leerrijke oefening voor alle partijen.

Vandaag laat ik jullie een kader zien die ik voor mijn jongste dochter maakte. Zij gingen naar het huwelijk van vrienden en wilden het geld dat ze gingen geven met een kader afgeven. Ik kreeg hun uitnodiging en maakte die zo goed mogelijk na... Dochter en vriend blij, het trouwkoppel ook... Ze herkenden het thema meteen...






4 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Prachtige kaart! Levensecht zo`n oefening, geniet van je weekje zee. Liefs Anita

Creaellenknutselsite zei

wat een spannend verhaal altijd indrukwekkend zo'n brand oefening ook 1 x meegemaakt toen ik nog in de zorg werkte.
wat een mooi kader heb je gemaakt aan de hand van het kaartje, ik vind dit zo'n leuke traditie dit kennen wijn hier helemaal niet
geniet lekker van je vakantie aan zee ga je naar De Haan?? daar zijn wij een paar jaar geleden geweest en hebben reuze genoten en heerlijk met de tram langs al de kustplaatsjes getuft en daar gewinkeld gegeten enz.
groetjes ellen

GerJanne zei

Ah. ja hier houd ik van! ZO leuk na gemaakt dat het nog mooier is dan de kaart zelf! geweldig aandenken voor hun.
En wat gaaf die brandoefening. Herinnert me aan een soortgelijke oefening die we hadden toen ons oude gebouw leegstond, voor de afbraak. Ook een oefening die indrukwekkend was! En zeer leerzaam ook nog! Veel plezier aan zee!

marian zei

Wat een schitterende kaders heb je gemaakt. Helemaal zoals de kaart, een geweldig aandenken.
En Wat een verhaal weer en goed dat er af en toe zo'n oefening gehouden wordt, en die zijn altijd indrukwekkend, dan besef je weer hoe het ook kan gaan.
Een hele fijne zonnige vakantie gewenst.
Groetjes van Marian.