analytics

vrijdag 12 juli 2024

Balaton voor Noah die 22 werd en een ander festival verhaaltje...

Dag bloggers,

Ik had mijn wekker op 7u gezet. Ik moet om 7.30u bij de tandarts zijn en dat is maar enkele minuten van hier... En toen maakte de kat mij wakker. Normaal zetten we die 's avonds achterin, zodat ze langs het kattenluik in de tuin kan. We doen dan de deur van de woonkamer dicht en zo kan ze ook niet naar boven. Maar het gebeurt dat ze naar boven sluipt zodat we ze niet vinden als we gaan slapen. En dan begint ze 's nachts in de gang te paraderen waardoor de lichten automatisch aangaan... Dan schijnt het licht onder de deur en word ik wakker... Tja, zat dus om 4u beneden terwijl dat vandaag niet echt de bedoeling was... Even later was manlief ook op en nog wat later zoon Yannick. Zij gaan altijd vroeg aan het werk. Dus heb ik mijn mails maar gecheckt en heb ik al een wasmachine opgezet. Straks komen onze logeetjes en ik ga daarvoor de bedden nog verschonen. Maar eerst nog naar de tandarts en dan naar de kapper. En dan ben ik klaar voor 2 weken vakantie... 

Vandaag een super leuke kaart... Ik vond ze tof om te maken en ook om te geven. De reacties waren ook weer fijn...
Vriend Noah, 'grote Noah' zoals wij hem soms noemen, werd 22 en hij ging aan het begin van de vakantie (vorige week dus) met vrienden naar het Balaton-festival in Hongarije. Daar had hij voor gespaard maar hij kon best nog wel wat zakgeld gebruiken. Dus ging ik op zoek, ik begon met het bekijken van de site van dat festival en vond best wel leuke iconen die ik op mijn kaart kon verwerken. En elk icoon werd een geldflapje. We gingen met de kinderen naar het verjaardagsfeest en we deden elk een bijdrage. En die zat dus helemaal in de kaart verwerkt... Denk wel dat we hiermee de jarige een aantal extra drankjes hebben gesponsord... Hij vond het in elk geval erg leuk... 


Zoek de 7 verschillen bij onderstaande foto's... (het zijn er écht 7!)



Voila, hier zie je meteen waarom we hem 'grote Noah' noemen... De grote en kleine versie zitten hier samen op de bank. De avond van het feest gingen de Belgen voetballen... De lijnen waren al gezet en het shirtje was aangetrokken. Helaas hebben onze voetballers echt niet goed gepresteerd dit jaar. We zijn daarna maar voor Nederland blijven supporteren... 
Eigenlijk proberen we elk jaar, sinds de geboorte van 'kleine Noah' zo een foto te maken van hen beiden, blijft leuk!


Straks begint in onze gemeente ook 'ons eigen festival'. 'Hello Schoten' is aan zijn 64ste editie dacht ik. Dochter Laura zit dit jaar voor de 20ste keer in 'de Crew', dat zijn de vrijwilligers die ervoor zorgen dat alles in en rond de tent netjes is. Ze zorgen voor de opstelling van de stoelen, het nummeren van de stoeltjes op de tribine, voor het vrijmaken van de dansvloer na het optreden... Ze maken ook dat alles rond de tent ook netjes is, stoelen en tafels worden opgesteld, maar ook de aankleding die voor de gezelligheid zorgt. Laura maakte dit jaar ook samen met een klusjesman een heel blotenvoetenparcours. De Crew is een echt hecht team die al jaren samenwerken. Er zijn verschillende jonge gezinnen en van twee gezinnen ben ik de oppas-mama... De kinderen komen hier met 5 slapen... En ik ben dan ook de hele week met hen mee op het festival. Dochter Caroline springt ook mee in, dus hebben we steeds 7 kinderen bij... 4 van onze oppaskinderen dansen zelf ook mee, dus gaan we uiteraard deze week ook naar hun optreden kijken... Als nu het weer ook nog even mee wil zitten, zijn we helemaal tevreden... Momenteel regent het weer heel erg. Tegen de middag zou het stoppen... 

5 opmerkingen:

Creaellenknutselsite zei

wat een verhaal heb op mijn gemak zitten lezen met een bakkie koffie erbij,
oh oh die ondeugende poes, wat een mooi kaartje met al die leuke details de omgeving bij het Balaton meer is heel erg mooi ben er ook geweest in 1982 de foto van de beide Noah's is ook leuk
heel veel plezier met oppassen en geniet ondertussen ook van je vakantie
groetjes ellen

Anita van Deur zei

Oja ze zijn slim de katten. Zo leuk bedacht deze kaart geweldig opgebouwd. Een leuk en hopelijk vrij droog festival, liefs Anita

marian zei

Je hebt ons weer een prachtig verhaal verteld, je hebt wel een afwisselend maar wel erg druk leven.Maar heel erg leuk om te leven.
Ik wens je heel gezellige dagen met het festival en ik hoop voor jullie ook droge zonnige dagen. Hier is het vandaag weer helemaal mis, koud en nat. Nee geen mooie zomer dit jaar.
Groetjes van Marian.

GerJanne zei

Wat gezellig weer! Je had ook alle tijd, dankzij de poes natuurlijk om zo'n uitgebreid bericht te schrijven😁
De kaart is geweldig! Wat een leuke manier om geld te geven. Dat zal vast in de smaak gevallen zijn. De foto van grote en kleine Noah is superleuk! Helemaal duidelijk, hahaha!
Veel plezier met de Schotense feesten en succes met de kindjes.

Hobby Hoogland zei

Een leuke toepasselijke kaart .
Jullie waren op dat moment niet zo blij met jullie huisdier denk ik.
Als ik jou verhalen lees denk ik hoe hou je dat allemaal vol , petje af.
Bezige bij zoals we dan zeggen.
Veel plezier .
groetjes Marjan.