analytics

dinsdag 1 augustus 2023

Ivan 60 en workshopweekend bij KUS

Dag bloggers,

Mijn bericht verschijnt wat later vandaag. Ik kreeg het niet op tijd af voor ik vertrok... 

De vakantie is halfweg. Mijn eigen verlof ook. Nog twee weken werken en dan kan ik alweer twee weekjes thuis blijven. Dat vind ik een fijne regeling, zo heb ik twee keer iets om naar uit te kijken. En we blijven deze keer ook thuis. Zo kan ik nog wat opruimen wat er anders niet van komt en ik ga ook een weekje in mijn ateljee doorbrengen, da's ook vakantie... 
Dat ateljee moet ik nog opruimen na onze tweedaagse in het park. Alle spullen zitten nog in dozen en overmorgen heb ik alweer een workshop thuis. Gisteren is dat er niet van gekomen want ik lag vroeg in bed. En als ik vroeg zeg, is het ook écht vroeg. Ik ben meteen toen ik thuis kwam naar bed gegaan en heb met een kleine onderbreking midden in de nacht, geslapen tot de wekker ging. Ik voelde gewoon dat ik het nodig had. Het is een zwaar (maar verschrikkelijk leuk) weekend geweest. Zo twee dagen workshops geven, stand opbouwen, stand terug afbreken en een hele verhuis... Het is best intensief geweest. Foto's zie je onder mijn bericht. 

Dat ik de allerbeste kapper heb van het land is wel duidelijk... Alleen is het me nog steeds niet gelukt om een geslaagde profielfoto te plaatsen. Mijn foto's zijn meestal te zwaar van kwaliteit en ik sta nu eenmaal veel liever achter de camera dan er voor... En als ik dan van de kapper kom, denk ik: 'Nu is het de moment' maar mijn selfies zijn niet ok en dan is er gewoonlijk niemand in de buurt om een foto te maken... Soit, die komt ooit nog wel, haha!!

Mijn kapper was dus jarig en hoewel hij er niet van hield om hier veel poespas rond te maken, bracht ik hem toch een kaart, gewoon omdat hij dat verdient!
Hij houdt van zwart en goud, dus dat moet steevast op zijn kaart... En blinken deed ze wel! 
Het stippenpapier heb ik in glanzende versie en ook mat. De twee buitenste luiken zijn blinkend, het middelste is mat. Daar staat dan ook de grote cijfers in blinkend goud op. Dat geeft een mooi contrast!




Twee dagen KUS dus - Kunst Uit Schoten
Er aan mee werken was al fijn, en alle leuke mensen er ontmoeten nog veel fijner. We waren al enkele maanden vooraf beginnen vergaderen. Het was de eerste keer dat ze het evenement zo groots gingen aanpakken. En toen was het er ineens. In het kasteel zelf waren enkele tentoonstellingen. Op één ervan heb ik mijn Noah-project kunnen zetten. Het viel wel op tussen alle foto's, schilderijen, beeldhouwwerken, zijden sjaals en juwelen. Het was dan ook geen klein projectje... Maar ik vond er toch nog een leuke plaats voor... En kreeg ook complimenten van bezoekers die meteen wisten dat het van mij was. Ook van mensen die ik niet kende en toch de link hebben gelegd dat ik de maker ervan was. Met de nodige complimenten voor manlief die de display voor mij maakte. 


In de grote tent, kreeg elke workshopper een afgebakende plaats, maar we konden toch elkaar nog zien... Wel een leuke opstelling...


Van hieruit heb je een overzicht van de hele tent, best groot, maar toch mooi ingedeeld... De tafels met de leuke kleedjes zijn mijn twee workshoptafels. Die onderaan de foto ook nog...


Een overzicht kaarten om achteraan mijn ruimte te vullen...


De stand met tweedehandsverkoop. Daar mocht iedere deelnemer wat spullen te koop zetten. 


Wat ik uiteraard ook deed... Er zijn best wel wat oude stempels verkocht, wat zeker fijn is. Ze stonden toch al jaren in de kast en ik deed er niets meer mee...


Met dochter Laura, partner in crime... (ok, net in de regen gelopen en mijn haar stak even naar alle kanten) De button met de zon die we hier op hebben, was de workshop voor kinderen. Het is het zonnetje dat ook op de affiches van het evenement staat. Dat konden de kinderen zelf inkleuren en er een kusje op stempelen. Daarna maakten we samen de button. Vele fiere deelnemertjes gehad aan die tafel... 


Met een enthousiaste workshopper aan de kaartjestafel. Ondanks dat dit de volwassen-workshop was, zijn er ook kinderen komen meedoen. Maar ook Eva die 5 is, vindt deze sjabloontechniek geweldig! En ook Noah van 3 heeft een kaart gemaakt met een klein beetje hulp... 


Op het einde van het weekend, stond Eva zelfs mee uit te leggen hoe ze het allemaal moesten doen. Opvolging verzekerd zal ik maar denken... haha!!

3 opmerkingen:

Nancy Soetaert zei

Misschien gewoon eens aan je kapper vragen om een fotootje te nemen....
Toffe verjaardagskaart!
Groetjes
Nancy

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje voor je kapper leuk met de bling bling
en wat een leuke verslag van het weekend aan de foto's te zien heb je het naar je zin gehad, leuk dat alles is gegaan zo als gepland
groetjes ellen

GerJanne zei

Wat een gezellige post! Ik heb de foto's bekeken en die op FB had ik ook gezien. Zo leuk!
En wat heerlijk dat je de vakantieweken zo kon verdelen. Gewoon nog twee weken om naar uit te kijken!