analytics

dinsdag 12 mei 2020

get well

Dag bloggers,

Voor mijn Nederlandse blogmaatjes: Wat is een bubbel en wat mag er sinds zondag in België? Een bubbel is een soort wiskundige verzameling. Elk gezin is een bubbel en sinds zondag zijn daar 4 extra personen aan toegelaten... Dus als gezin mag je nu contact hebben met 4 andere mensen. Maar die 4 moeten zich dan ook enkel aan jou gezin verbinden en niet nog eens met 4 andere mensen (in familie- of vriendenverband) in contact komen... Je moet dus heel kieskeurig zijn met wie je in jouw bubbel wil binnen laten...
Maar als je bv. leerkracht bent of winkelbediende, is jouw bubbel al zo veel groter omdat je met collega's, kinderen of klanten ook contact hebt... Dus is het niet zo aan te raden om die bubbel nog meer te vergroten. Want met hoe meer mensen je in contact komt, hoe groter het gevaar is dat je nog steeds besmet kan geraken... Snappen jullie het zo een beetje? Geloof me, zelfs voor ons  wat het niet allemaal meteen duidelijk hoor...
Het allerbelangrijkste is dat je je vooral zo goed mogelijk aan de regels houdt en afstand en voorzichtigheid zijn hier de belangrijkste factoren in!
Hou jullie dus veilig, zorg goed voor jezelf en jullie naasten en blijf vooral gezond!

Vorige maand stuurde ik naar een heleboel mensen dank- en waarderingskaartjes... Zo wou ik er ook ééntje naar onze huisarts sturen... Maar toen werd die plots ook ziek... Dezelfde dag dat hij bij mijn jongste dochter een Covid_19-test af nam, deed hij dat bij zichzelf ook. Zij was negatief, hij positief. Dus moest de praktijk dicht...
In plaats van een dankkaartje maakte ik deze voor hem... Benieuwd wat hij er van vond...
Het goede nieuws is dat zijn praktijk sinds twee weken terug open is, dus is het allemaal nog goed afgelopen met hem...

Papier: Bazzil
Snijmal tekst: Die Versions
Snijmal kaders: Die Namics


3 opmerkingen:

Nicole Parmentier zei

Bedankt voor je uitleg! Ik had al gekeken op internet wat er met die bubbel bedoeld werd maar jouw verhaal is een stuk duidelijker. Al lijkt het me niet gemakkelijk om hier beslissingen in te nemen. Wat schrikken dat de huisarts die je dochter komt testen zelf ziek blijkt te zijn! Lief dat je dit leuke kaartje voor hem maakte, hele leuke stansjes zijn dit!

Anita van Deur zei

We hadden het al gehoord van de bubbel dat is wikken en wegen in je beslissingen.
Leuke kaart voor je huisarts de aan leiding weer minder. Tis trouwens wel een heel leuk set je stansen.

Jantine zei

Die bubbel is wel hogere wiskunde, zeg. En ook meteen een ethisch vraagstuk, want stel dat jij persoon A graag in je bubbel hebt en die wil jou niet? Of dat je iemand anders verkiest boven je (schoon)moeder?
(of stel dat er niemand in jouw bubbel wil...)Het lijkt me heel wat... Maar goed. Je kaart voor de huisarts is mooi, fijn dat hij weer opgeknapt is!
Groetjes
Jantine