analytics

vrijdag 1 mei 2020

Gefeliciteerd

Dag bloggers,

Feestdag vandaag maar ons bioritme neemt daar absoluut geen rekening mee hoor. Maar vandaag zijn we 'op ons normale uur' wakker geworden en zo zit ik dus al anderhalf uur beneden. Maar da's ok... Zo kan ik lekker veel doen...

Gisteren bij het brengen van de boodschappen, heb ik bij mijn eerste schoonmama de allerlaatste meiklokjes mogen plukken. Zij hebben er altijd héél veel in hun tuin maar de meeste waren al geplukt... Zo heb ik toch nog een leuk 1-mei-boeketje staan... In de bloemistenfamilie waar ik vroeger in zat, was dat toch echt wel een bloemenfeestdag... Dus krijg ik ze nog steeds elk jaar van mijn eerste schoonouders... Lief van hen!

Gisteren stond mijn laatste kaartje van april op de blog van 'in 't Woefke'. En dat was nog een beetje in de Paassfeer van vorige maand... Maar hé, 't kan nog een heel voorjaar dienen hoor...

Papier: Bazzil en Alexandra Renke
Snijmallen: Die Namics en Nellie Snellen
Tekst: in 't Woefke


Gisteren kreeg ik een leuk pakketje aan... stofjes voor mondmaskers...
Een tijd geleden heb ik al mijn stofresten weg gedaan omdat ik toch niet zo veel meer naai... Dus ja... nu zat ik zonder... Maar ik vond een leuke site en heb een heleboel super leuke stofjes gekocht... Maandag beginnen we er aan. Nu heb ik eerst nog wat grote projecten af te maken... Vannacht hebben ze een azijnbadje gekregen en nu zitten ze in de wasmachine zodat ze achteraf niet meer gaan krimpen... Het kriebelt, maar ben nu eerst met nog iets anders bezig...


8 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Heel mooi lief kaartje met de kuikentjes. Ik vind het wel heel leuk om te lezen dat jij het zelfde doet met stof voor de krimp tegen te gaan!
Fijne dag.

Enny zei

Wat een leuke kaart Nancy ! Jammer dat ik niet voorbij kan komen, ik heb nog veel meiklokjes in de tuin... En iedereen maakt mondmaskers, tof ! Heb jij een gemakkelijk patroontje of het officiële ? Groetjes, Enny

Jantine zei

Wat een snoezig kaartje met die kuikentjes! Echt heel schattig. En stoer dat je mondkapjes gaat maken. Ik zat me gisteren bij het journaal nog te verbazen over hoe vaak dat woord gebruikt wordt...daar had je het vroeger toch nooit over?
Ik heb even opgezocht wat meiklokjes zijn, ik vermoedde al wel Lelietjes-van-dalen, maar wist het niet zeker. Ik moet bij Lelietjes-van-dalen altijd denken aan mijn zusje, die bij de scouting was. Op Baden-Powelldag moesten zij een corsage van Lelietjes-van-dalen dragen, maar dat was ergens in maart en dan bloeiden ze nog niet in de tuin van mijn ouders. Dus moesten ze dikbetaald van de bloemist komen...
En dit jaar kwam er ineens tussen een plantje dat ik uit de tuin van mijn ouderlijk huis meenam 3 jaar geleden een toefje lelietjes tevoorschijn. Voelde alsof mijn ouders ineens even gedag zeggen...heel bijzonder.
Nou dat is een heel verhaal geworden :-)
Groetjes
Jantine

Nicole Parmentier zei

Wat een lief kaartje Nancy! Ze zijn zo zacht en pluizig die kleine kuikentjes! De stofjes voor de mondkapjes zien er ook gezellig uit, zo maak je er gewoon een fashion-item van.. hardstikke hip!

Ellen zei

Schattig kaartje! Jij bent ook altijd druk met van alles. Nu weer mondkapjes maken, leuke stofjes heb je.

Sarah zei

Leuk met de kuikens.
Dat worden hippe mondmaskers! Succes!

Margo zei

Oh zo leuk dat kaartje en dan die stofjes !!! Woohoo !
Ik ga eerst een testerke maken en denk dat ik het maandag toch ga avonturen om naar de stoffenwinkel te gaan !
Groetjes
Margo

Creaellenknutselsite zei

wat een superleuk kaartje met die schattige kuikentjes,
je gaat er wel hip bij lopen de komende tijd met de mondkapjes leuk dat je ondanks dat het moet leuk kan variëren met al die verschillende stofjes
groetjes ellen