analytics

donderdag 18 augustus 2022

elke donderdag een kerstkaart - beer in de sneeuw

Dag bloggers,

OK, ik heb het even gehad. Gisteren was een hele rare dag... Deuren stonden al van 's morgens open en het was super benauwd. Soms kregen we het hier in mijn ateljee te koud en toch waren we plakkerig... Gelukkig heeft het geregend en heeft dat ook voor wat afkoeling gezorgd. Ik heb zalig geslapen met het raam op kipstand. 
Maar wat had ik een fijne dag. Er waren twee kaartenmaakvriendinnen op bezoek. We hebben kunnen bijpraten en ook wat leuke dingen gemaakt. Ik heb alvast een kaart gerepareerd (het schuifsysteem was stuk geraakt), drie kaarten afgewerkt (ook die van vandaag) en nog twee nieuwe kaarten gemaakt (last-minute-bestellingen). En zo kan ik straks nog wat nieuws verzinnen in mijn ateljee want volgende donderdag geef ik weer een workshop en ik heb nog niets... Maar eerst moet ik strijken en inpakken want morgen vertrekken we een weekendje naar zee. 

Vandaag krijgen jullie eerst weer een nieuwe kerstkaart. De opdracht van de uitdaging was zilver op je kaart en geen rood of groen. Het groen is er toch nog even bij, ik vond het gewoon te mooi papier om niets mee te doen. Het zilver is er ook maar deze keer in combinatie met blauw. Deze leuke beer is uit dezelfde serie dan de beer van de kaart van vorige week. Ik heb deze al zo lang en gebruik ze te weinig... Daarom mocht hij nog een keer uit de kast. En de sneeuw blijft maar vallen. Hij is er wel blij mee precies want hij staat er vrolijk bij met zijn leuke muts en sjaal...

Papier: Bazzil en Action
Beer: Lili of the Valey
ingekleurd met Copics
Cirkelsnijmal: Lawn Fawn


Ik had het dinsdag al geschreven, vandaag ging ik jullie wat vertellen over mijn moederdagkado van vorige zondag... Ik kreeg van mijn 4 kinderen een brievenbus... Nee, geen gewone, het is een kerst-brievenbus. Toen we afgelopen winter net na Kerstmis naar de kerststand gingen kijken in onze plaatselijke bloemenwinkel, zag ik ze staan tussen de decoratie. Ik vond ze zo mooi maar ze was niet goedkoop. Op dat moment was er al 40% korting op de kerstdecoratie. Maar ik vond ze nog te duur om zo maar te kopen. Ik zei tegen dochter Caroline die mee gegaan was dat ik nog wel even zou afwachten. Er zou nog wel meer korting op komen... 
Een goeie week later ging ik nog een keer kijken en tot mijn groot spijt en verbazing was ze er niet meer... En toen was ik een beetje boos op mezelf omdat ik ze niet meteen gekocht had... 
Vorige zondag stond ze in mijn ateljee. De kinderen hadden een heleboel post-itjes geschreven met leuke boodschappen en die aan een kadolint gehangen die van de woonkamer naar mijn ateljee liep. Ik moest de boodschappen allemaal lezen en op het einde stond ze daar... Wat was ik er blij mee!!! En nu staat ze hier te pronken, met aan de voet een mandje met al mijn gemaakte kerstkaarten al in. Tja, Kerst in augustus... het is eens wat anders hé!








14 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Heel leuk deze kaart het schud gedeelte samen met de beer zo leuk. Blij voor je dat je geslapen hebt, pff veel te warm dit weer. O Nancy wat een geweldige kerstbrievenbus!!! Ik snap dat je daar voor viel. Fijne dag liefs Anita

Freubelmina zei

Wat een superschattige kerstkaart maakte je met de leuke beer en mooi schudgedeelte Nancy.
Jij bent flink verwend met zo’n mooie kerstbrievenbus zeg, hij is prachtig!
Dankjewel voor je lieve reactie op mijn blogje xx

Caroline Cards zei

Weer een leuke schudkaart met de lieve beer.
Je hebt een mooi cadeau gekregen.
Groetjes, Caroline

Antjes kaartcreaties zei

Hoi Nancy,
Wat een leuke kerstkaart heb je gemaakt met het schudvenster en het beertje. Zonde hoor dat je de berenstempel zo weinig gebruikt. Het is een schatje! en wat een leuke vorm heb je gemaakt van het plaatje; het is net of ie onder een stolp staat. Ik snap helemaal dat je ervan baalde dat je de brievenbus niet gekocht hebt. Wat een schatten zijn je kinderen om de brievenbus voor je te kopen en wat een verrassing. Mijn man zegt altijd tegen mij "als je iets wilt hebben koop het dan gelijk, anders is het weg". Dus dat doe ik dan ook regelmatig...... Dank je wel voor je lieve reactie op mijn kaart van vorige week. De post is hier niet zo moeilijk hoor, dus als je me je adres mailt, dan vindt de kaart vast wel zijn weg naar jou....
Fijne dag,
Antje

Creaellenknutselsite zei

Wat een superschattige kerstkaart maakte je met de leuke beer en wat leuk het schudgedeelte
Wat ben je verwend met zo’n mooie kerstbrievenbus hij is superleuk
veel plezier aan zee
groetjes ellen

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een leuke kaart met de beer Nancy, en je brievenbus is heel erg gaaf. Bedankt dat je meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid.

Annemarie en Merit zei

wat een lief kerstkaartje heb je gemaakt met leuk schudgedeelte...
Maar dan dat kado....GEWELDIG ik zie hem al staan buiten staan en de post die weet ook niet wat hij ziet als daar al je kerstpost in gaat!!
Super leuk dat de kids dit geregeld hebben...GAAF kado.
Succes met inpakken, en geniet van je weekendje zee...
Gezellig dat je deze mooie kaart laat zien vandaag bij 52WTC.
Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

marian zei

Wat een lieve kerstkaart heb je gemaakt, met dat schattige beertje. En dat moederdag cadeau is helemaal super.Wat lief van je kinderen dat ze die leuke brievenbus voor je hebben gekocht. Ik vind hem ook heel erg leuk hoor.
Gezellig weekend aan zee en groetjes van Marian.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een lieve kerstkaart weer met die leuke beer en dat leuke schudgedeelte, het is net of het beertje iets wil pakken hihi. Wat een lieve kinderen en wat een mooie brievenbus, ik snap dat je er weg van was.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Marijke zei

Wat een lief kaartje en een super lief beertje! Mooi gekleurd ook! Kan je gerust meer gebruiken hoor! haha! En wat super lief van je kinderen om die brievenbus stiekem voor je te kopen. Het is ook wel een leuke. Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke.

Jantine zei

Wat een geweldig cadeau Nancy! En leuke kerstkaart!
Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Marjolein zei

Wat een leuke verrassing! Echt een sfeervolle kerstbrievenbus.
Je kaart is hartstikke leuk; lief plaatje ook. Groeten Marjolein

!neke zei

Helemaal leuk !!!!
En wat gaaf van je kinderen !!!!
Groeten Ineke
DT52WTC

Nancy Soetaert zei

Heel leuke kerstkaart en wat een leuk verrassend Moederdag geschenk!
Groetjes
Nancy 52WTC