analytics

donderdag 10 september 2020

bloemenkaart voor Godelieve

Dag bloggers,

Vandaag heb ik een extra dagje verlof... Niet echt om leuke dingen te doen... Want straks ga ik naar de begrafenis van een tante. Niet echt een tante,tante maar ik heb nooit echt veel familie gehad... Ikzelf ben enig kind, mijn mama ook en mijn papa had twee broers. Die zagen we niet zo veel... Maar mijn mama had een achterneef, een neef van haar vader. En hij en zijn vrouw hadden 4 kinderen. En bij hen heb ik mooie jeugdherinneringen... Maar opeens zagen wij hen ook niet meer. Ik moest toen een jaar of 13 zijn... Wat miste ik hen. Maar er was iets gebeurd in de familie waardoor het contact verbroken was. Ik ben altijd blijven hopen om hen ooit allemaal terug te zien. Vooral mijn jongste neef Bert. Die miste ik het meest van al omdat die maar een jaar ouder was dan ikzelf. Hij was mijn soulmate... 

Op een gegeven moment vertelde mijn schoonvader dat hij familie van mij over de vloer had gekregen. Hij deed in verzekeringen en in dat kader was er iemand bij hem geweest. Die man had een foto van mijn oudste dochter zien staan en zei dat die erg leek op een nicht van hem vroeger. Hij maakte een link met de naam van mijn schoonmoeder omdat ik vroeger bij een bloemenwinkel had gewerkt met haar naam. Die winkel was van de broer van mijn schoonmoeder... (kan je allemaal nog volgen?) Mijn schoonvader had zijn naam en telefoonnummer opgeschreven en ik heb hem gebeld. Die man was de oudste zoon van dat gezin, dus de broer van Bert... En zo heb ik hen na 24 jaar allemaal teruggevonden... Vandaag is het de begrafenis van hun moeke... Wat heb ik goeie herinneringen aan haar... 

Maar eerst ga ik subiet naar de autocontrole... Dat had al gebeurd moeten zijn en omdat ik vandaag geen kindjes heb, kan het... 
Dus ga ik nu snel mijn kaart posten dan kan ik vertrekken zodat ik er op tijd ben. 

Deze kaart maakte ik voor Godelieve die erg veel van bloemen houdt... Zij is dan ook niet voor niets de dochter van de man van de bloemenwinkel waarover ik hierboven vertelde... haha, ik had zelf de link eerst nog niet door...



4 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Prachtige kaart Nancy.
Altijd fijn als men weer de banden met familie kan aan trekken. Sterkte voor vandaag xx

martina's kaartjes zei

erg ingewikkeld allemaal ! =)
in ieder geval, een geslaagd kaartje heb je gemaakt,
grtjs,martina
sterkte met deze dag

Rosina zei

Mooi kaartje weer Nancy..
fijn dat de familieband weer is herstelt...dan via een omweg toch goed komen zie je wel...
groetjes Rosina
DT 52 WTC

Rosina zei

Mooi dit kaartje voor de jarige Nancy..en fijn dat je weer contact met je familie hebt...Het kan allemaal gbeuren dat er onenigheid is ...Ik hoop dat je nog een mooie tijd mag hebben ...nog heel wat in te halen ...
groetjes Rosina