analytics

vrijdag 13 januari 2023

Een stoeltje voor Mia

Dag bloggers,

Dankjewel voor jullie leuke reacties op mijn kerstkaart van gisteren. Ik moet meteen na dit bericht de deur uit, hoop straks een blogrondje te kunnen maken... 

Zal ik jullie een keer vertellen wat de link is tussen dit stoeltje en driekoningen? 
Ik had met oudjaar leuke pakketjes gemaakt met koekjes en koekenmannetjes er aan. Deze waren voor de nieuwjaarszangertjes die zouden komen. Wel, er is niemand geweest buiten Eva en Noah! Zo jammer vond ik dat... Dus zijn ze blijven staan tot met driekoningen. En toen is er ook niemand komen zingen... Deze traditie is er hier echt uit aan het gaan en dat vind ik wel erg... Ik weet nog hoe leuk ik het zelf vond om dat vroeger te doen en met mijn kinderen heb ik dat ook jaren gedaan en toen ze groot genoeg waren, gingen ze alleen op stap. Hier dus niet, niemand meer... 

Er was wel een mail gekomen van een plaatselijke volksdansgroep. Die komen nog wel aan huis zingen als je er vooraf voor inschrijft. En dat was ik vergeten om te doen... Maar toen we zaterdag gedaan met eten hadden, ging plots de bel. En daar stond de hele groep. Ze waren met 7 en zongen een geweldig zelfgemaakt driekoningenlied. Drie van hen kennen we heel goed. De mama en papa van mijn festival-logeetjes zongen mee en ook Evelien. Dat zijn alle 3 festivalvrienden van Laura en ondertussen ook van ons zelf. Voor die laatste had ik laatst nog een geboortethema gemaakt. Zij is de mama van Mia. En voor haar had ik nog een stoeltje klaar staan dat ik eens moest brengen. Ik vroeg of ze ook een auto bij hadden en dat was zo... Dus heb ik meteen mijn stoeltje mee gegeven. Uiteraard kregen ze ook nog geld en voor de kindjes (ze hadden er samen 5) heb ik nog koekenmannekes meegegeven... Yannick had ook blikjes bier uit de koelkast gehaald wat ze zongen ook dat 'een druppeltje' ook welkom was. 
Daarna kregen we nog 2 bisnummers. Het werd een fijn mini-concertje. Volgend jaar komen ze alvast terug... 

Hieronder zien jullie het stoeltje met het geboortekaartje en de doopsuiker en bellenblazen.

Het volledige project van Mia kunnen jullie hier nog een keer bekijken: KLIK en KLIK




4 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

dit is weer een heel leuk projectje ! mooi gemaakt
grtjs,martina

Anita van Deur zei

Mooi stoeltje geworden o dat is zo jammer al die leuke tradities die er uit gaan spijtig is toch heel leuk om te doen.
Fijne weekend liefs Anita

Creaellenknutselsite zei

wat een leuk verhaal hier in de grote stad is dat soort dingen allang niet meer, jammer eigenlijk dat dat soort tradities uitsterven.
wat leuk dat je toch nog een mini concert hebt gehad.
wat een schattig stoeltje met de leuke kaart erbij
groetjes ellen

GerJanne zei

Heel leuk verhaal weer! En het stoeltje en accessoires zijn heel alle heel leuk! Mooi gedaan!