analytics

vrijdag 24 januari 2020

stoeltje voor kappers Ivan en Jimmy van Haardeco

Dag bloggers,

Ik had jullie vorige week het verhaal beloofd over mijn kapper. Nu ken ik die toch al zo'n 30 jaar en geloof me, hij kan toveren! Als ik op zaterdag om de 4 weken bij hem terug buiten ga, voel ik me steeds een beetje herboren... (schoon gezegd hé? Moet toch een beetje lief zijn voor 't geval hij dit ook leest ;o)...) Het is daar steeds 2 uurtjes lachen, grappen en grollen en pure ontspanning... alhoewel...

Ik heb al meermaals spullen mee genomen om daar verder te doen aan een dringend project... Gaatjes maken in naamlabels of touwtjes aan kaartjes doen tot zelfs inkleuren met copics en zo...

Maar ik heb er evengoed al voor hem gewerkt tijdens het wachten... Niet dat ik echt moet wachten want ik ga altijd 's morgens vroeg als hij net open is maar als ik gekleurd ben, moet ik wel 3 kwartier niks doen en dat is niet zo mijn ding... Zo heb ik vorig jaar net voor Pasen aan een 20-tal kartonnen paaseieren die hij wou ophangen, de nylondraden bevestigd... grappig wel...

Soit, enkele jaren geleden zei hij dat hij iets had wat ik wel leuk zou vinden... De kleinzoon van een klant van hem had met zijn school een mini-onderneming opgestart. Dat gebeurt wel meer in scholen, ik vind dat steeds leuke initiatieven. En zij verkochten kinderstoeltjes die op diezelfde school in de afdeling houtbewerking gemaakt werden. Ivan had er zo 5 gekocht. Hij had ze als geboortekado's voor klanten. Eigenlijk wou hij er nog extra bijbestellen maar de klas was ondertussen uitverkocht. Hij had er nog ééntje staan en ging het even laten zien. Ik vond dat echt zo leuk. Je kon het stoeltje helemaal demonteren en het paste in elkaar zonder vijzen of nagels... Hij heeft mij dat laatste stoeltje mee naar huis gegeven. Mijn man zou die wel kunnen namaken... Wat hij dan ook gedaan heeft. Walter heeft er eerst enkele helemaal met de figuurzaak uitgezaagd, wat een zot werk is.

Het eerste stoeltje dat ik kado heb gedaan was na een zot groot geboorteproject. We gingen naar de babyborrel en we hadden het stoeltje geschilderd in de kleur van het geboortethema met de naam van de baby er op. De ouders waren dol enthousiast... De papa die een bedrijf heeft dat keukens en kasten op maat maakt (smART Interiors en smART Kitchens), vroeg me meteen of hij dat stoeltje mocht kopiëren om aan zijn klanten en personeel te geven als geboortekado... En toen hebben we een deal gesloten. Hij maakt voor mij de stoeltjes nu...

Vorig jaar is mijn kapper getrouwd met zijn soulmate... Toen broedde er al iets in mijn hoofd maar er was geen feest of zo en ze zaten constant in het buitenland... Man Jimmy woonde in Spanje en Ivan hier bij ons. Hij pendelde elk weekend en kwam op dinsdag steeds naar huis om te werken...
Twee maanden geleden hebben ze hier samen een nieuw salon geopend en is manlief terug in België komen wonen...
Om die reden hebben we dan een stoeltje voor hen geschilderd in de kleuren van het kapsalon, zwart en goud... (jaja, het mocht helemaal blinken!)
En dat krijgen jullie vandaag te zien...

De blik die Ivan had toen ik er mee binnen kwam, is niet te beschrijven... Het stoeltje staat nu in het salon naast een groter exemplaar waar wachtenden in kunnen plaats nemen. Altijd fijn als er eens kindjes mee komen...



Benieuwd hoeveel stoeltjes wij al maakten en in welke kleuren of bij welke geboortethema's ze pasten? Ga gerust een keertje kijken links in de balk bij de rubriek: 'een kaart en een stoeltje'... of 'stoeltje'

5 opmerkingen:

Sarah zei

Alles gelezen! En ook al je stoeltjes bekeken! Mooi verhaal, mooie samenwerking. Ik zie die glinstering in Ivans ogen zo, super tof! X

Jantine zei

Geweldig! Wat een mooi verhaal over de stoeltjes en de kapper :-)
Groetjes
Jantine

Angelique zei

Geweldig stoeltje voor de kapper en leuk wat er voor verhaal achter kan schuilen. Gave kerstkaart maakte je voor Martina.
lieve groetjes Angelique

GerJanne zei

Wat een gaaf verhaal en wat en schitterend stoeltje heb je voor je kapper gemaakt! Mooi in de sjieke kleuren zwart en goud.

Anita van Deur zei

Helemaal top Nancy!!
Groetjes, Anita