analytics

woensdag 25 maart 2020

Kleurenkaartenteam schakel 3 - lila paars en oranje - Blijf in uw kot!

Dag bloggers,

Nieuwsje van de dag: Gisteren kwam ik er achter dat het vandaag KKT was... Het zijn alweer zo'n hectische dagen geweest dat ik geen besef van tijd meer had... 
Maar hey, geen probleem hé... Ik ben thuis nu... dus heb ik vanmorgen mijn kaartje gemaakt... Oranje en paars... tja... hoe kon ik daar origineel mee uit de hoek komen? 
Wou eerst bij mijn kaart gewoon 'zonder woorden' zetten... Maar ik weet niet hoever de Nederlandse KKT-ers het zouden verstaan... Sinds onze minister Maggie twee weken geleden deze uitspraak deed, is het een hype geworden... Er werd meteen een tv-programma gemaakt dat deze titel kreeg, er werd al een rap gemaakt en gezongen en iedereen zegt het nu ook tegen elkaar... 
Dus dit is mijn boodschap naar jullie toe...
Zorg goed voor jullie zelf en je familieleden en kom echt alleen maar buiten als het nodig is... 
En mijn man heeft het helemaal begrepen hoor... Hij is vanmorgen met de auto gaan werken ;o) Zo kan ik nu écht lekker thuis blijven... 

Ik weet al naar wie deze kaart gaat... Ga er meteen nog een paar bij maken... 

Papier: Bazzil
Letters en virusjes: Memory Box
Embossingmal: SU - Sizzix
Huisje: Gummiapan


Er doen ook deze maand weer een heleboel dames mee met het KKT. Gaan jullie ook overal even kijken? Altijd fijn als je ook een reactie achter laat... 

1.Caroline10.Gerrie19.Femminde
2.Crea Nancy11.Jantine20.els van herck
3.Anita van Deur12.Diny21.! neke
4.Rosina13.Margreet22.ingrid
5.Ger Janne14.Claudia23.Petra
6.Nelleke15.Nancy- tisallemaalhandwerk24.Grietje Jansen
7.Marfien16.Marijke25.Sarah- Syriandertje
8.Colien17.Laurespage
9.Nicole18.Martina's kaartjes

23 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Hoi Nancy, dat heb je rap gedaan vanmorgen, de kaart vind ik prachtig met het gemboste oplegvel, is de embossing folder zo of heb je een uitsparing van een hart erop gelegd. Goede tekst!!
Liefs xx

Sarah zei

Geweldig! Super tof! Het is echt een hype,maar het statement wordt ter harte genomen en dat is goed. Veel plezier in uw kot vanuit mijn kot. X

Femminde zei

Dat kennen we beide in Nederland niet. Ook het woord Kot gebruik ik nooit. Maar ik heb al wel begrepen wat het betekend. En wel grappig dat we dan dezelfde taal spreken maar toch weer eigen woorden hebben of dezelfde woorden een andere betekenis hebben. Wat ik begreep wat onze minister president zei over WC papier dat dat bij jullie ook weer iets anders betekend.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Marfien zei

Ha, ha, helemaal gaaf! Zo'n 50 jaar geleden ging mijn zus "op kot" in Gent en 10 jaar terug deed mijn zoon hetzelfde
Maar ja wij zijn "grensgevallen" :-)

Nicole Parmentier zei

Die boodschap begrijpen wij Nederlanders prima hoor! En ja, een goede boodschap in deze tijd.. blijf thuis, blijf gezond. Mooi origineel kaartje! Een lege agenda kan soms heel bevorderlijk zijn voor de creativiteit laten we daar ons voordeel uit halen. Groetjes uit ons Nuenens kot!

Enny zei

Oh Nancy, wat een geweldige kaart, supertof ! Ja, dat is nu echt de boodschap die iedereen moet volgen ! Groetjes, Enny

Grietje Jansen zei

Ja, das nog eens een passend kaartje voor deze tijd.
Levert in ieder geval tijd op voor wat knutselen.

Grietje

Petra-loves-paper zei

Haha, ja wij Nederlanders snappen dit nog net wel, helemaal leuk gedaan! Groetjes Petra

Nelleke zei

Nou jouw boodschap is duidelijk hoor! Bij ons zitten varkens in een kot haha. Niet dat ik zeg dat jullie varkens zijn. HIHI even en grapje mag wel he? We moeten ook in deze situatie blijven lachen. Maar je hebt een leuke kaart gemaakt. Groet en hou het gezond. nelleke

Nancy Soetaert zei

vond de opmerking wat denigrerend, want een kot is in ons dialect naast een studentenkamer ook een hok. Maar de slogan slaat wel in (helaas nog niet bij iedereen...)
Tof kaartje!
hou je gezond!
Nancy

Rosina zei

Wat een gaaf kaartje is dit Nancy...en ja een duidelijke boodschap...In mijn oren een bekende uitspraak hoor... inderdaad de studenten bij jullie zitten ook vaak 'op kot'
Maar ik woon dan ook maar op 50 meter van jullie...en nu is er weer een dikke steep getrokken tussen ons
Jammer dat de Belgen nog massaal over de grens komen en wij mogen dat niet...dat is wat minder vind ik ;-((
maar een duidelijk en sprekend kaartje in deze hectische tijd
lieve groetjes
Rosina

Claudia's kaartjes zei

Supertoffe kaart geweldig gedaan in de KKT kleure
Claudia

http://creativesketchygirls.blogspot.be/
http://knutselmeisjes.blogspot.be

Diny zei

De boodschap is duidelijk Nancy....jij hebt hem verwerkt in een leuk kaartje!
Groetjes Diny

Mieke zei

Geweldige kaart! :-) En ja, het is helemaal een hype geworden. Goed ook, want op die manier begrijpen de meeste mensen de ernst van de zaak wel ♥

Marijke zei

Een mooie waarschuwing met een mooi kaartje erbij! Hier zijn altijd nog mensen die het niet snappen hoor maar dat blijft altijd wel, ook in België denk ik! Hou het gezond en groetjes Marijke.

Jantine zei

Mooi kaartje, bijzonder actueel, Nancy. Ja, wat zijn er toch onnozele mensen, die het maar niet snappen...
Afdrukken jouw kaart, op grote posters 😊
Groetjes
Jantine

gerrie zei

Superleuke kaart met tekst heb je gemaakt Nancy. Te erg voor woorden dat je dat nog moet uitdragen, maar het zij zo.
Groetjes, Gerrie.

martina's kaartjes zei

hahaha, een toepasselijke kaart heb je gemaakt, leuk.
hier het meeste met de fiets, om toch een beetje beweging te hebben (jaja, zelfs ik ! hahahaha zover is het dus gekomen...)
blij met je deelname !
grtjs,martina

GerJanne zei

Heel mooi kaartje met een duidelijke boodschap!
Ik blijf zoveel mogelijk in en om huis. Geen bezoek, geen afspraken, wel wat saai, maar voor de goede zaak. Komend weekend weer nachtdiensten en ik wil de bewoners niet ziek maken.

Margreet zei

Haha, wat een toffe kaart, Nancy. De boodschap komt over hoor!
xxx Margreet

Colien zei

Wat een actuele kaart, super in de KKT-kleurtjes!
grtz Colien (of Nicole, zoals je mij noemde in je reactie op mijn blog, hihi)

Creatiels zei

Origineel om in te spelen op een uitspraak van een minister. Knap resultaat.
Minder leuk dat je technisch werkloos bent, maar misschien kan je wat bijwerken in je atelier. Succes ermee.
Met het kontje van de selder heb ik geluk gehad, had evengoed een totaal andere tekening kunnen zijb
Bedankt voor je reactie op mijn Blog en hou jullie gezond
Groetjes
Els

Gina zei

Wat heb je dit leuk gemaakt ! En ook al is die uitspraak nu al algemeen bekend, jouw kaartjes zijn toch origineel hoor! Groetjes van uit mijn kot ;) Gina