analytics

dinsdag 29 juni 2021

alweer een beer en een Big Shot verhaaltje...

Dag bloggers,

Ja hoor, vandaag alweer een beer... Deze met een super grote ballon... Hopelijk gaat hij niet vliegen en komt de kaart goed op zijn bestemming... Ook deze is ééntje van de serie die ik maakte voor oma Beer... 


Ik wil jullie nog een verhaaltje vertellen over mijn geweldige man... En ook over mijn Big Shot... Die laatste heeft het zondag plots begeven... De draaiarm stond helemaal scheef en draaide gek naar alle kanten... En daar heb ik helaas geen foto van want wat ik nu vertel, ging plots enorm snel... 
Ik riep mijn man er even bij om te komen kijken en op geen tijd had hij het ding uiteen gevezen... Geen nood, dat heeft hij al meer gedaan en het komt toch altijd weer goed hoor!


En dan heeft hij het draaimechanisme er uit gehaald. Zien jullie wat er fout liep? Het stuk rechts is helemaal vervrongen... 


Dus heeft hij maar één van de oude Big Shots letterlijk van onder het stof gehaald en die ook gedemonteerd... Toen die stuk ging, hebben we die bijgehouden voor de wisselstukken - slim toch? 


Het kapotte stukje werd vervangen en alles werd een keer mooi opgepoetst... 
Ook geen foto van, maar er kwamen bij het demonteren ook honderden ministukjes papier uit gevallen. Niet te geloven wat er allemaal verdwijnt is zo'n toestel...



Hier zien jullie beide stukken bij elkaar, het kapotte bovenaan, het wisselstuk onderaan... 


Voila, na een grondige poetsbeurt (nu alle stukken uiteen waren, kon dat eens) werd alles terug gemonteerd. En zo kan mijn Big Shot nog een rondje mee...


Nu moet ik jullie wel vertellen dat mijn Big Shot hier al heel wat draaiuurtjes heeft opzitten want aan het tempo dat ik geboorteprojecten maak en workshops voorbereid, doet dat ding hier regelmatig heel wat overuren. Dus heeft mijn verhaal niets te maken met de kwaliteit van dat toestel... Deze Big Shot is ook al nummer vier. Twee ervan kocht ik tweedehands en die hadden ook al wat mankementen... Ondertussen heb ik ook nog een A4-model maar die gebruik ik enkel om grote stukken uit te snijden.


3 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Lief kaartje, en zo na vele uurtjes sleutelen gaat je big shot nog wel even mee.
xx

GerJanne zei

Je hebt een heel lief kaartje gemaakt, Nancy. EN wat een ontzettend handige man heb je!! Jij weer blij natuurlijk.
Kun je weer heel wat projectjes maken, hoop ik.

Nelleke zei

Haha, wat een verhaal van je big shot.Het kon mijn verhaal bijna zijn. Maar wat heb je een handy man. De mijne begaf het een paar weken geleden ook. Ook ik heb een handyman maar de stansmachine was toch echt overleden, de kogellagertjes rolden er overal uit. En ook wat een ministukjes kwamen we tegen. Gelukkig dat je nog reserve onderdelen had en je nu weer verder kunt. Ik heb ook weer ene 2e handsje op de kop getikt voor een habbekrats. En de oude bewaard om de onderdelen.
Nog wat over je kart: die is super. Groetjes, Nelleke