analytics

maandag 15 januari 2024

Hoera - Jarig met droogbloemen - en een verhaaltje...

Dag bloggers,

Ook in oktober maakte ik nog verjaardagskaarten met droogbloemen. Hier alweer een setje van twee... Een leuk papier, een grote tekst en een boeketje... Meer hebben deze kaarten niet nodig... 




Aansluitend bij deze kaarten heb ik nog een verhaaltje... 
Ergens in december zag ik op fb dat iemand tweedehands droogbloemen te koop had gezet. Ik nam met haar contact op omdat ik eigenlijk wel interesse had. Maar ze vroeg veel te veel en het bod dat ik deed, nam ze niet aan. Ik stuurde haar dat ze terug contact mocht opnemen als ze de bloemen niet verkocht kreeg. Begin januari heb ik haar zelf terug een bericht gestuurd en ze bevestigde dat ze de droogbloemen nog steeds had. Ze was die ondertussen in pakketten aan het inpakken en noemde een prijs per pakket. Ik mocht de dag erna langs komen. Ondertussen was er 1 pakket gereserveerd. We zijn een prijs overeengekomen en ik heb ze allemaal mee naar huis genomen, samen met nog met wat mini-vaasjes. Enkele dagen eerder had ik ook op fb gezien dat Aveve bij ons achter de hoek een rek gratis weg gaf. Wij ernaartoe en ik zag er wel potentieel in. Manlief vond het maar niks en stelde zich de vraag wat ik er mee zou doen. Wel, toen ik met de bloemen thuis kwam, heb ik hem gevraagd om de haken weg te halen en wat schapjes te maken die een beetje naar achter afhellen. Dat heeft hij met veel plezier gedaan en hieronder zien jullie wat er verder gebeurde... 

Dit was het rek dat we gratis mochten ophalen. Aan de haken hadden volgens mij bloembollen gehangen... Toen we er aan kwamen, waren er ook twee dames zakjes met bloembollen uit de containers aan het vissen, grappig wel... 



De twee grote dozen achteraan (rechts) zijn de bloemen die ik gekocht heb. De mand ervoor had ik al bijeengespaard door hier en daar wat koopjes te doen en tweedehands over te nemen. De bloemen in de kleine doos had ik ook nog net gekocht voor ik bij de dame langs ging om te onderhandelen. 



Hier zie je hoe het rek er uit zag na de aanpassingen die manlief heeft gedaan. De schappen hellen een beetje af naar achter zodat de bloemen er niet uit kunnen vallen... 


Daarna ben ik enkele dagen bezig geweest met het uitsorteren van de bloemen. De dame waar ik ze van overkocht had veel kleine stukjes uitgesneden zodat er een heleboel lege stelen in de pakken zaten. Ik heb de lengte ook aangepast zodat ze in de kast passen. Wat je hier ziet zijn alle stelen die ik weggeknipt heb. Een super grote doos en een vuilnisbakje vol. Die zijn gisteren allemaal in de openhaard gegaan... 


En hier zie je dan het eindresultaat... Alles netjes geschikt volgens kleur. Zo kan ik bij elke kaart die ik wil maken, de juiste kleuren uitkiezen. Er gaan dus nog heel wat kaarten volgen met droogbloemen. Kaders ook... Ik zal er nog wat mogen verkopen om mijn investering er uit is... 
Zij die interesse hebben (ja, ook mijn klanten lezen mijn blog), mogen altijd bestellen. Je kan hieronder de kleuren uitkiezen!! ;o)






9 opmerkingen:

Creaellenknutselsite zei

wat een mooie kaartjes met de droogbloemen je hebt inderdaad niet veel meer nodig op de kaart
zo jij kan voorlopig vooruit met je droogbloemen dat zit er gezellig uit in het rek al die droogbloemen bij elkaar op kleur
groetjes ellen

martina's kaartjes zei

leuk kaartje heb je gemaakt !
en ale, we kunnen komen shoppen bij u nu hahahahah
grtjs,martina

Sarah zei

Wat een prachtige kast zo! Heel mooie kleuren droogbloemen. Dat heb je weer getroffen. Je kan voort!

Anita van Deur zei

prachtige kaart en wat een leuk rek goed gedaan met de droog bloemen.

Claudia's kaartjes zei

Oh, die is leuk gemaakt, super tof!! Oh en zo leuk die voorraad met droogbloemen.
Awesome card
Creatieve Groetjes Claudia

Vanaf heden geef ik workshops en verkoop ik mijn kaartjes via mijn FB groep
Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
You tube:Claudia's Kaartjes
Blog:Claudia's Kaartjes
Challenge blogs:
Girlz Creative Christmas 
Girlz makes Guyz Cards
Girlz creative crafts
Creative sketchy girls

Scraptastisch zei

Je hebt helemaal je passie gevonden en werk loont, het ziet er prachtig gesorteerd uit! Veel plezier ermee en maak er maar nog heel veel mooie kaartjes mee Nancy, daar ben je al een poosje mee bezig!
xx Gerie

Nelleke zei

Sjee zeg, wat een verhaal weer, jij maakt ook genoeg mee. Jouw kaarten met droogbloemen zijn leuk zeg, en nu een heel rek opgescharreld en tassen droogbloemen. Leuk hè dat zoeken op marktplaats en de leuke dingen die je op de weggeefwinkel tegen komt. Ik kan daar zo van genieten! Goed besteed. Groetjes Nelleke

GerJanne zei

Hahaha, je man zal wel verbaasd gestaan hebben dat het rek zo goed dienst doet!
Leuk verhaal! En dat worden een boel kaartjes denk ik! Deze twee zijn allebei erg leuk!

Nancy Soetaert zei

Daar kan je een tijdje mee weg, maar wat heb je van dat afdankertje een praktische kast vol kleurrijke schatten gemaakt! Je wordt vast telkens blij als je er naar kijkt denk ik.
Nancy