analytics

woensdag 22 augustus 2018

Fien

Dag bloggers,

Wat een leuke reacties op mijn Helmut-kaart van gisteren...

ja, een begrafenis... Niet altijd fijn hé... Nonkel Jos, ik kende hem eigenlijk niet zo goed... Hij is een jongere broer van mijn 2de schoonmoeder en hij was de grapjas van de familie... Toen de dienst er op zat, stond er een ijskarretje buiten... Het was zijn wens dat iedereen een ijsje at 'op zijn kosten'... Tja, een specialleke dus, maar dat was hoe hij was... En dat maakte hem speciaal... De kapel zat afgeladen vol. Hij woonde in een wijk en iedereen kende hem... De kandelaars die er stonden en de staander waar de bijbel op lag, zijn nog van zijn hand, die heeft hij gemaakt... Allee, hij heeft dus wel wat betekend voor de parochie en iedereen zag hem graag, da's duidelijk...

Voor ik naar de begrafenis ging, had ik er al een uur of 2 poetsen op zitten... ja, het stof kruipt overal, dus heb maar wat verder gedaan...
Als beloning voor mezelf ben ik na de dienst met mijn mama op stap geweest. We zijn samen naar een bloemenzaak gereden waar ik regelmatig materiaal koop voor in mijn ateljee... En ik heb wel gevonden wat ik zocht, maar niet in de kleuren waarvoor ik ging... Heb wel de nieuwe kleuren van dit seizoen gespot... En nu zijn jullie nieuwsgierig?  Ik probeer het te verwerken in mijn KKT-kaart voor volgende week, ok?

Vandaag krijgen jullie eerst nog een geboortekaartje te zien. Fien is het tweede kindje van een collega van mijn man die ondertussen haar ontslag heeft gegeven... Ik denk dat het leven als mama haar zo bevalt dat ze even wou thuis blijven... Zonde, 't was een toffe madam en ze was super blij met deze kaart!
Ik heb ze dan ook met heel veel plezier gemaakt!

De originele kaart was een 3-luik maar ik kleefde de groene achtergrond op een witte kaart en daarop terug een witte kaart met de boom uitgesneden er met 3d-stickers bovenop.
Wat leuk is, is dat de binnenkant ook weer mee doet...

Papier; Bazzil
Boomstam: overgetekend en uitgesneden
Cirkels: EK-ponsen
Vogeltje: Snijmal boekenvoordeel (denk ik)
Krul achter vogel: Paper Smooches
Letters: Marianne Design




3 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

een superleuk kaartje, zowel het origineel als het jouwe! fijn dat er ook nog eens mensen zijn met 'smaak' hahahaha
grtjs,martina
x

Enny zei

Wat een mooie kaart, heel schattig ! Ja, met stof in huis, blijf je bezig hé ! Tof, dat je toch ook eens kon "relaxen" met je moeder ! Groetjes, Enny

Jantine zei

Heel gaaf kaartje, Nancy.
En ja, wat een stof geeft verbouwen toch... Ik was zo blij dat mijn zus destijds kan helpen poetsen :-)
Groetjes,
Jantine