analytics

vrijdag 31 maart 2023

Juf Greta werd 60 jaar

Dag bloggers,

Dankjewel voor jullie super leuke reacties op mijn kaart van gisteren! Altijd zo fijn om die te lezen! 

Wat doe je als je op je werk telefoon krijgt en je kleindochter roept door de telefoon: "Mamsie, juf Greta is 60 jaar geworden! Nu moeten wij een kaartje voor haar maken!!" Wel, dan spreek je af dat je dat samen gaat doen... Juf Greta is de juf van de voor- en nabewaking op school en ze kent alle kindjes bij naam. 

Doet mij een beetje denken aan Zuster Alice. Die stond vroeger aan de schoolpoort van de lagere school van mijn kinderen en ze kende ook alle 600 kinderen bij naam... Wij hebben haar toen ook gevierd toen ze 80 werd. Ik had briefjes verspreid over de hele school en alle kinderen hadden op haar verjaardag op 21 maart een bloemetje bij, of een tekening of een leuke kaart. Het was aanschuiven die dag... Zo leuk. Jaren later zijn wij nog met de hele familie uitgenodigd op haar 100ste verjaardagsfeest en twee jaar later is ze gestorven... We zullen haar nooit vergeten... 

Ik wijk af... De kaart voor juf Greta dus... Er moest zeker een bloem op, zo wou Eva dat. Uiteindelijk was die zelf te druk bezig als ik er aan begon en kon ze 'niet helpen'...  Maar dan hebben we het zo opgelost. Ik gaf Eva drie kaartjes van 15 bij 15 en liet haar deze zelf versieren. Ik maakte de voorkant van de kaart en Eva's kunstwerkjes mochten achteraan. Dan kan juf Greta zelf kiezen welke kant ze naar voor zet, leuk toch? Haar naam heeft Eva er nog op gezet na het nemen van de foto want die had ze op alle 3 de achterkanten geschreven... 



Meisjes van 5 houden van stempelen en ook van stickers... en plakband... en van bloemen en beestjes en ook van hartjes tekenen... Af en toe wat blingbling en hier en daar ook een kerststicker er bij... Leuk toch!!
 

Fijn weekend allemaal! De paasvakantie begint en ik mag morgen 2 kinderen en 2 kleinkindjes naar Zaventem brengen... Ze gaan op bezoek bij de grootouders van Eva en Noah in Senegal... Dat wordt wennen, een paasvakantie zonder mijn 2 oudsten en die twee kleine deugnieten... 

Maar ook ik heb leuke vooruitzichten! Een heel creatief weekend met mijn 3 kaartenvriendinnen. Nu de Art Specialy in Nijkerk niet doorgaat, hebben we een leuk alternatief bedacht! 

4 opmerkingen:

Annemarie en Merit zei

wat een leuke kaart voor "Juf Greta"
veel plezier dit weekend.
Liefs Annemarie en Merit

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje voor de juf, wat heeft Eva de binnenkant mooi versierd met al de stickers
De juf van de kleuterschool waar ik op zat leeft ook nog en woont bij mij in de buurt zij kende ook elk kind bij naam een enkele keer kom ik haar nog wel eens tegen en dan herkent ze me nog steeds ik denk dat ze inmiddels ook al wel tegen de 100 loopt.
groetjes ellen

Sarah zei

Dit is weer zo'n verhaal waar ik blij van word.
Leuk hoe jullie samen aan de knutsel gingen. Het resultaat is heel tof xx

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat leuk om zo samen voor de juf aan de knutsel te gaan Nancy en slim bedacht dat de juf kan kiezen welke kant ze naar voren zet. Ik vind dat Eva heel mooi werk heeft geleverd, ze heeft duidelijk knutseltalent. Dank je wel voor je lieve reacties steeds op mijn blog, ik lees ze graag.
Lieve groetjes Miranda