analytics

vrijdag 3 december 2021

afscheid van... Jaane

Dag bloggers,

Vorige week zondag overleed de schoonbroer van onze buurvrouw... Vorige zaterdag was zijn uitvaart. 
De man die geestelijk een achterstand had, kwam bijna dagelijks langs bij zijn schoonzus. Hij hielp haar met klusjes en zij zorgde voor zijn eten en boodschappen.
Hij kwam elk weekend zijn koffietje drinken bij ons en hielp manlief met klussen. En ook andersom... Sinds zijn broer 6 jaar geleden overleed, had hij in mijn man een maatje gevonden... Ondanks zijn handicap was hij een harde werker. Afgelopen zomer kwam Jaane nog mee de tuinafsluiting afbreken en de nieuwe plaatsen tussen onze binnentuin en de tuin van zijn schoonzus. Hij vroeg elke week nog wanneer we aan 'de andere kant' gingen beginnen want dan kwam hij zeker weer helpen... We zullen hem missen... 

Voor zijn afscheid schreef ik een mooie rede die door de familie dankbaar ontvangen werd. Deze kaart maakte ik voor hen... In niet alledaagse rouwkleuren maar Jaane was een verwoed visser en dit paste gewoon bij hem... Toen ik vorige week nog bij de buurvrouw langs ging, zag ik dat de kaart die ik 6 jaar geleden voor het overlijden van haar man maakte, nog steeds op de schouw staat... Mooi toch? 

Papier: Bazzil en Action
Stempel:
ingekleurd met Copics
Tekst: Nellie Snellen


Gisteren deden we workshop 2 van de kerstkransen met succes voor alle deelnemers. Door de grote vraag doen we er volgende week nog éne... Laura is goed op dreef, opvolging verzekerd... Kreeg gisteren het gevoel dat ze mijn ateljee wil overnemen... haha!! Nu hij vernieuwd is, ziet ze dat wel zitten... 
Oh, doet mij er aan denken dat ik nog steeds foto's moet maken... Maar nu staat hij op zijn kop (en hangt hij vooral vol glitters) dus na de kerstworkshops dan maar... 




4 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Heel mooi Nancy.
x

GerJanne zei

Wauw Nancy, wat is dit een prachtige kaart! Zeker als je weet dat hij van vissen hield en dat die stoel aan het water nu leeg blijft...

Claudia's kaartjes zei

Je hebt er een prachtige kaart van gemaakt. 
You made a really nice card.
Claudia

https://knutselmeisjes.blogspot.com/
http://creativesketchygirls.blogspot.be
http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
https://girlzcreativecrafts.blogspot.com

Hobby Hoogland zei

Een kaart voor een triest afscheid ,maar wel mooi met de visstoel erop. Helaas blijft die stoel leeg.
Een kaart persoonlijk gemaakt.
groetjes Marjan.