analytics

vrijdag 12 juli 2019

Doopkaars voor Léon - en die van zusje Fien

Dag bloggers,

Ik heb er lang naar uitgekeken en vandaag is het zo ver... Mijn weekje verlof start eindelijk... Volgende maand heb ik nog wel een langer verlof, maar dit is al zeker welkom! Het wordt dan ook een leuke week... Straks komen er twee logeetjes (van 4 en 6 jaar) en we gaan een muzikale week tegemoet. Straks start hier het dansfestival 'Hello Schoten' en dus gaan we er veel rond hangen. Klaas en Marieke mogen op zondag ook voor het eerst mee dansen! Dat wordt een feestje voor hen... Hun mama en papa doen dat ook en dan gaan we kijken. Zij zitten samen met mijn oudste dochter Laura in de 'Crew' en werken dan ook de hele week hard om alles in goede  banen te leiden...

Vandaag krijgen jullie van mij een leuk projectje te zien, eigenlijk 2... Evi, de mama van Fien en Léon heeft mij voor de 2de keer gevraagd om een doopkaars te maken voor het doopfeest van Leon. Ik maakte ze enkele jaren geleden ook al voor dochter Fien. Maar daar was ik indertijd foto's van vergeten te maken en die heeft de mama mij ondertussen ook doorgestuurd.

Jullie krijgen dus niet 1 maar 2 projecten te zien vandaag...

De rechtse kaart is de geboortekaart van Leon, de linkse kaart maakte ik als felicitatiekaart van dochter Caroline voor haar collega mama Evi.
In het midden staat de doopkaars van Léon, een stevige kaart met bakje vooraan waarin een glazen potje past met een mooie kaars in. Ik maakte het bakje nu aan de rechtse kant, waarom, dat zien jullie hier onder...
De lay-out van de doopkaars, is ook dezelfde als de achterkant van de geboortekaart, vandaar dat het turkooise vlak omhoog gaat en er een gele strook op staat...

Papier: Bazzil
Leeuw: Marianne Design
Letters: Die Namics



Voor zus Fien maakte ik dit setje een paar jaar geleden. Onderaan ligt de geboortekaart van Fien. Rechts staat de kaart die ik voor haar maakte als felicitatiekaart van dochter Caroline. En links staat de doopkaars voor Fien.
Ik kocht nu voor Léon een setje van 2 kaarsen zodat in elke staander dezelfde kaars kan staan...
Als ze de kaarsen nu naast elkaar zetten, dan staan ze links en rechts van de kaarten...

Papier: Bazzil en designpapier van 'in 't Woefke' - merk onbekend
Bloem: X-Cut
Knopjes: Marianne Desing
Body: Echo Park
Letters: Memory Box


Van zo'n projecten kan ik echt genieten... De zoektocht naar het juiste papier, het bedenken van de modellen, de uitwerking ervan en vooral de enthousiaste reacties van de ouders...  Mooi toch?

Fijn weekend allemaal!
En weten jullie de volgende weken niet goed waar naartoe? Kom gerust een keertje naar 'Hello Schoten'! Als je vooraf een seintje geeft, zien we elkaar misschien wel... 

7 opmerkingen:

GerJanne zei

Oh lekker zeg, en week verlof! En als ik dat zo lees ga je er van genieten. Dat is je plan ...
Je doopkaarten en -kaarsen zijn mooi geworden. Dat je het originele geboortekaartje kon gebruiken is dan de kers op de taart. Fijn als de ouders enthousiast en tevreden zijn!

chantal zei

Oh wat zijn dit mooie setjes. Daar zullen ze heel tevreden mee zijn!
Geniet van Schoten danst en je week verlof
Liefs Chantal

Jantine zei

Heel bijzonder!
En heerlijk, een weekje vrij... ben ik geloof ik ook aan toe...
Groetjes,
Jantine

Enny zei

Wauw, 2 prachtige sets kaarten en kaarsen ! Geniet van je vakantie ! Groetjes, Enny

Sarah zei

Mooi! Geniet van je verlof. In Wilrijk net een grote stortbui, hopelijk bij jullie niet! X

martina's kaartjes zei

superleuke creaties heb je hier weer ! geniet van je weekje 'verlof' zoals je dat zelf noemt hahahah !
grtjs,martina
x

Mieke zei

Schitterend gedaan, heel mooi!
Geniet van je verlof! ♥