analytics

maandag 14 oktober 2024

Lore en Yente werden 21 en een klein verkiezingsverhaaltje...

Dag bloggers,

Ik ben nog altijd kaarten van afgelopen zomer aan het tonen. Tweeling Lore en Yente, kleindochters van vriendin Sonja werden 21 jaar en ik mocht voor hen een leuke verjaardagskaart maken. En dan ga ik altijd eerst op zoek naar tof papier. Ik had een blok liggen met mooie pastels. Dat is meestal niet echt mijn ding maar deze vond ik super mooi. Er zaten ook leuke teksten bij en deze zette ik op een wobble op de voorkant van de kaart. Besteller blij en ik neem aan dat de meisjes dit ook wel waardeerden. Ik ken hen al van toen ze nog erg klein waren en heb al meerdere kaarten voor hen mogen maken. Voor deze speciale verjaardag wou Sonja hun kaart niet zelf maken en vroeg het dus aan mij. 




Gisteren waren het hier in België gemeenteraad-verkiezingen. En ik mocht voor het eerst bijzitter zijn. Nu is dat iets waar vele mensen tegenop zien en ik eerst eigenlijk ook. Tot ik 's morgens al vroeg voor 7u aanwezig was en ik plots Kelly van onze theatervereniging ook binnen zag komen. Toen de meeste mensen aanwezig waren, kwam de voorzitter naar mij en zei dat ik, als ik wou, terug naar huis mocht omdat er meer mensen waren komen opdagen dan nodig was. ik heb op dat moment besloten om toch te blijven. Er konden dan 2 oudere dames naar huis gaan en een man die dacht dat hij ziek was en die waren er blij mee. Door Kelly heb ik Jitte nog leren kennen, een buurvrouw van Kelly. Samen hebben we er een leuke dag van gemaakt. En zo kan ik dit ook afvinken: Burgerplicht volbracht. Het stond nu niet meteen op mijn bucketlist, maar 't was plezant!! 
En wat heb ik de hele dag gedaan? 



Wil echt wel lukken dat ik dat nu juist heel goed kan! 






Geen opmerkingen: