analytics

dinsdag 15 augustus 2023

moederdag vandaag (in Antwerpen)

Dag bloggers, 

Oei, mijn bericht van gisteren was misschien niet duidelijk en al evenmin compleet... Ik was het ergens in de voormiddag beginnen schrijven, maar toen kwam de vriendin die trouwkaart van gisteren ineens ophalen. Die kaart die ik maakte op de uitnodiging die ik niet kon vinden en die ik uiteindelijk in een boek vond die dezelfde vriendin voor mij gekocht had. (omdat ik zelf ziek was op het moment dat de auteur deze kwam signeren bij de boekhandel) Dus de uitnodiging die als voorbeeld voor de kaart van het huwelijk van gisteren zat in dat boek. 

Maar de kaart die ik gisteren toonde was voor het 5-jarig huwelijk van mijn kappers. Kapper Jimmy had deze voor Kapper Ivan gevraagd en kapper Ivan is al minstens 35 jaar mijn eigen kapper... 

Maar omdat we meteen na het bezoek van de vriendin gisteren (die wat was blijven hangen) zelf weg moesten, heb ik te snel mijn bericht af gemaakt zonder na te lezen en was dit niet meteen duidelijk... Sorry ze... Vakantie is niet echt 'meer tijd' hebben, maar wel een kunst om de vele tijd praktisch in te delen. Dat was dan even niet gelukt...

Vandaag vieren we in het Antwerpse Moederdag. Dat is al jaren zo hier en ook in de katholieke delen van Frankrijk en Spanje. En voor die Moederdag maakte ik voor 'de bomma's (lees: mijn eigen mama en schoonmama's) deze kaart... 

Ik ben al even bezig met droogbloemen op kaarten en vond dit ook wel een leuk idee...



Omdat het al helder weer is, maakte ik deze foto's vanmorgen al buiten. 
Want van deze kaart maakte ik ook al een verjaardagskaart en die fotografeerde ik binnen... Wat een kleurenverschil...
Normaal maak ik de foto's altijd binnen omdat ik daar een perfect hoekje voor heb. Maar hoe helder het kunstlicht ook is, het geeft de kleuren toch helemaal anders weer... 


Aan alle mama's, in of buiten Antwerpen: Een hele fijne Moederdag vandaag!! 



3 opmerkingen:

Creaellenknutselsite zei

wat zijn het weer mooie kaartjes met de droogbloemen, wat leuk in de ovaaltjes, het leuke dp past er goed bij
fijne moederdag
groetjes ellen

Kaartenkraam zei

Ik weet niet wat voor camera je gebruikt maar een tip voor het fotograferen bij kunstlicht: zet je witbalans op kunstlicht dan zal het gele ervan veel minder zijn.
Grappig dat jullie nu pas moederdag vieren, wij hebben dat in mei al gehad.
Je hebt mooi kaarten voor de beide moeders gemaakt.

groetjes van Ank

Diny zei

Mooie serie kaartjes met de droogbloemen Nancy....fijne Moederdag!
Groetjes Diny