analytics

donderdag 3 augustus 2023

elke donderdag een kerstkaart - winter wonderland

Dag bloggers,

Voor 52 weeks to Christmas mocht ik vorige week gastdesigner zijn. Mijn kaart werd vrolijk onthaald. Maar uiteraard maakte ik er deze week zelf ook nog eentje om mee te doen met de uitdaging... Even terug in de tijd dus... Waar denk ik met nostalgie aan terug? Vroeger gingen wij met een stel vrienden (2 meisjes en 5 jongens) in de winter elke zaterdag schaatsen. Dat was nog voor ik weekendwerk deed, dus moet een jaar of 12 geweest zijn. We reden dan met de fiets zo'n 8 km verder naar de ijsbaan. Ik moet toegeven dat ik het nooit echt heel goed gekund heb maar ik had wel mijn eigen schaatsen en die zaten in een oranje schaatstas! Moet glimlachen terwijl ik dit schrijf want mijn laptoptas en handtas zijn ook oranje. Ik heb wel meerdere handtassen maar die kleur, daar neem ik toch veel naar, zelfs vroeger al, blijkt nu. We hebben dit toch heel lang gedaan en we amuseerden ons prima. Na de middag gingen we met dezelfde bende dan ook zwemmen. Als ik dat nu zo lees, heb ik vroeger behoorlijk gesport, ik verschiet er zelf van! haha!!
Maar het heeft ook mijn kaart van deze week beïnvloed. Geen oranje op te bespeuren maar wel schaatsen. Als zijn het niet de mijne. Ik had échte Bauer's, lekker stoer... En voor mij veel gemakkelijker dan die smalle kunstschaatsen... En buiten schaatsen heb ik nooit kunnen doen. Toen de vaart hier een keer dichtgevroren was, had ik mijn schaatsen al weg gedaan. Mijn eerste man hield daar niet van en toen heb ik ze eens voor een belachelijke prijs verkocht. Achteraf wel spijt van gehad... 



12 opmerkingen:

GerJanne zei

Ook dat is bij mij een herinnering! Heerlijk schaatsen, hele einden! Kilometers lang....
Mooie kaart met het schudgedeelte!

Diny zei

Een en al nostalgie Nancy....mooi gedaan met het schudgedeelte!
Groetjes Diny

Caroline Cards zei

Een leuke kaart met die kleine bolletjes in het schudgedeelte.
Schaatsen is niet mijn ding. Ik had botjes en daarmee viel ik steeds en vond het dus niet leuk!
Groetjes, Caroline

Annemarie en Merit zei

wat een heerlijk verhaal, leuk om al die herinneringen te lezen die bloggers hebben aan de kerst of winter.
Leuk kaartje... met schaatsen die hier ook nog op zolder staan..was ook geen talent maar vond het wel altijd heel gezellig,
Leuk dat je meedoet met de uitdaging bij 52WTC.
Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

Creaellenknutselsite zei

wat een leuk verhaal ik ben nooit een schaatser geweest vond het vreselijk wat een mooi kaartje heb je gemaakt met het leuke dp en de schaatsen erop
groetjes ellen

Sarah zei

Leuk verhaal, tof schudkaartje. X

Jantine zei

Mooie kaart met heel mooie herinneringen, Nancy! Wat sportief!
Ik schaatste vroeger wel op kunstschaatsen, de oude van mijn moeder. En ik heb ze nog steeds, kwam ze pas weer tegen op zolder. Maar ik durf het niet meer. Zo stom, met ouder worden dat je ook banger wordt... Maar die schaatsen liggen dus nog steeds op zolder. Ik geloof dat ik een probleempje heb met wegdoen...
Bedankt voor het meedoen aan onze uitdaging bij 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat leuk dat je zo'n oranjefan bent Nancy hihi, je lijkt wel een Nederlander LOL. Een vrolijke, sportieve herinnering met een mooie kerstkaart als gevolg.
Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Marijke zei

Ja dat zijn leuke herinneringen! Wat zo'n kaartje al niet teweeg brengt! Ik ging ook vel schaatsen vroeger, maar wel op natuurijs. Daar woonden we vlakbij en dat was prachtig! Ik kan ok niet goed schaatsen maar toen was het leuk! Je kaartje is een mooi met die schaatsen en dat schudgedeelte! Gezellig dat je weer meedoet met de uitdaging van 52 WTC. Groetjes Marijke

Anita van Deur zei

Heel leuk gedaan Nancy een en al nostalgie!

Nancy Soetaert zei

mooi kaartje mét herinneringen!
Fijn dat je meedoet aan onze challenge!
Groetjes
Nancy 52WTC

!neke zei

Super leuk zo !!!
Groeten Ineke
DT52WTC