analytics

woensdag 8 november 2017

Lily Rose - 1 jaar

Dag bloggers,

Dank voor jullie reacties op mijn Theo-kaart van gisteren. Blijkbaar ben ik jullie wat uitleg verschuldigd. Sinds enkele jaren hebben wij hier in België een nieuw systeem van nummerplaten, terug met een soort kleefletters. De vorige nummerplaten bestonden uit twee metalen laagjes. De cijfers en letters werden uit de bovenste, witte laag geponst, terwijl de onderste rode laag dan zichtbaar werd. Die uitgestanste cijfers en letters werden dan weggegooid. Nu had ik op mijn werk een leverancier die ook nummerplaten maakte. En de dame die bij ons de leveringen bracht, hield die voor mij bij en bracht regelmatig een zak mee. Die heb ik dan gesorteerd in Ikea-bakjes en zo heb ik nog een heel alfabet en alle cijfers liggen. Daar het metalen letters zijn, kan je die perfect met alcoholinkt bewerken en zo dan op een kaart kleven. Eén probleem: er kwam in onze Belgische nummerplaten héél weinig de letter 'e' voor en laten we die nu heel dikwijls nodig hebben in namen...
Onder de foto van mijn kaart, staat een foto van deze letters...

Nu tot de orde van de dag...
Deze week mocht ik nog een kaart en kader maken voor de geboorte van haar broertje, maar die laat ik later nog wel zien. Deze zomer werd Lily Rose 1 jaar en zij kreeg deze verjaardagskaart. De kaart zelf is een A5-formaat. Ik krijg de laatste tijd veel vraag naar grote kaarten en dat vind ik helemaal niet zo erg!

Papier: Bazzil
Letters en cijfer: Avery Elle (ballonnen) en Memory Box (naam)
Stempels beestjes: Cats on appletrees (ja, daar zijn ze weer!)
Belletjes uit voorraad


Dit zijn dus mijn nummerplaat-cijfer-en-letter-bakjes. Manlief maakte tussenschotten in Ikea-bakjes om ze te sorteren. 
De rode letters zijn van nog oudere nummerplaten. Die kreeg ik een keer van een collega kado die een oud magazijn had mogen leeg maken. 
Het zijn plastieken letters met topjes die door gaatjes in nummerplaten werden gestoken en achteraan met een hamer werden plat geslagen. Deze moeten toch uit de jaren 70 of 80 zijn vermoed ik... 
Ook dit alfabet en cijferreeks is niet meer volledig, maar ik gebruikte ze toch ook al op kaarten... 
Ik ben even gaan zoeken tussen mijn berichten en als je op deze link klikt, kom je op de kaart die ik voor Tom maakte. Hij heeft mij deze rode letters bezorgd...
Op die kaart heb ik de rode letters ook met alcoholinkt bewerkt... 







3 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

een heel erg leuk en gepast kaartje, mooi gedaan
en ja, de letters... uitgestorven maar oh zo leuk ! =) heb er ook nog wel liggen (niet zo veel), grtjs,martina
x

Ellen zei

Gave kaart, zeg! Superleuk met al die ballonletters en wat beesten van Cats on Appletrees. Das natuurlijk een voordeel van een grote kaart, daar kun je lekker veel op kwijt. Een nummerplaatalfabet, bijzonder. Dat kennen wij in Nederland niet. Wel gaaf dat je die letters op kaarten kunt gebruiken.

Jantine zei

Wat gaaf die nummerplaat letters! Ik had geen idee 😉
Je kaartje voor Lily-Rose is mooi en fleurig!
Groetjes,
Jantine