analytics

vrijdag 24 mei 2024

Yannick werd 30 en het fotoverhaal van onze tuin...

Dag bloggers,

Ik vertelde het gisteren al, zoon Yannick werd gisteren 30 jaar. Het is mijn jongste en dat is toch weer een mijlpaal, ook voor mij als mama... 
Dankjewel trouwens voor de verjaardagwensen die jullie stuurden, ik geef het hem straks door. Gisteren moest hij werken en is daarna op stap geweest met zijn collega's. Morgen hebben we hier een groot tuinfeest voor zijn verjaardag maar ook voor die van mijn man, die eerder 60 werd dit jaar. We verwachten veel volk, hopelijk zit het weer wat mee. Maar we hebben sinds gisteren een tent in de tuin, best een grote (8 op 4m) en dochter Caroline kocht onlangs ook nog een party-tent (6 op 3 m), die kan er altijd nog bij als het moet... Maar we zetten onze joker in op droog weer! Toch altijd net iets fijner als het feest is... 

Vandaag zoals beloofd, de verjaardagskaart die ik voor Yannick maakte. Hij is grote voetbalfan en dus maakte ik de kaart met het logo van zijn onze favoriete ploeg, 'den Antwerp'. Yannick voetbalt ook al sinds zijn 10 jaar en heeft vorige maand zijn laatste macht gesjot. Het afgelopen jaar heeft hij wat blessures opgelopen en voelde dat het tijd was om te stoppen...


En had ik ook niet beloofd dat ik foto's van onze tuin zou laten zien?

Het verhaal begint in 2022... Enkele vrienden van Yannick zijn voetbalploeg kwamen helpen. Hier zie je hoe een stenen terras werd uitgebroken. De beton zat wel 40 cm diep. En Eva zag dat het goed was en hielp met het wegdragen... Vraag me niet hoe het verkeersbord er kwam, het was er ineens en is ook even mysterieus terug verdwenen... 


Een jaar later, voorjaar 2023 werd de gazon aangelegd, met de nodige voorbereiding... 


Noah, samen met bompa Ballie (manlief) op de bobcat...



Enkele vrienden van het theater kwamen mee gazon leggen



Voorjaar 2024 - het echte werk begon met het wegnemen van de zwarte leien tegen de muur... 


Wat later kwam de overkapping, deze werd geplaatst door een bedrijf.


Manlief plaatste de houten wand...



Uiteraard met de hulp van Noah... 



Later volgde ook de houten vloer, hier nog rood maar die kleur verscheen wel snel zodat de normale kleur te zien was...



Yannick en Laura werkten ondertussen aan de andere kant. Gazon verdween, grassen kwamen in de plaats...



Caroline en Laura plaatsten een afsluiting rond de bloembakken en de grassen...



En Walter zag dat het goed was...


Ondertussen timmerde Noah verder aan het terras... Geen fake-foto, hij klopte met die grote hamer echt de bevestiginstopjes in de planken...


En bracht ook de planken aan... 


Eva hielp haar tante mee met het leggen van de schors... 



En even de show stelen mag...


Terwijl Noah nog hard aan het werken was... En ook al kijkt hij even bedenkelijk, ze vinden het echt geweldig om alles mee te mogen doen... Als ze hier aankomen, loopt Noah meteen de tuin in om te zien of hij 'Bompa Ballie' mee kan gaan helpen... 


En vorig weekend zijn we dan de meubels kunnen gaan ophalen... Schoonzoon Mathias hielp graag mee...


En hier het resultaat van 3 voorjaren hard werken. Een totaalfoto van de tuin maakte ik nog niet en nu staat de tent voor het feest in de weg... 

6 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

een toffe kaart !
hard gewerkt ! hopelijk kunnen jullie er snel van genieten
veel plezier met feesten,
grtjs,amrtina

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje voor je zoon goed te zien dat ie een groot fan is van Antwerpen, leuk zo'n persoonlijke kaart
leuk om te lezen hoe je tuin tot stand is gekomen en met de leuke foto's erbij heb je een indruk hoe het was en is geworden
heel veel feest plezier en ik duim voor je dat het weer mooi blijft
groetjes ellen

Anita van Deur zei

Toffe kaart voor de jarige zoon! En wauw wat een werk hebben jullie verzet! Nu maar genieten van de zomer.

Caroline Cards zei

Nog van harte gefeliciteerd met je zoon en je maakte een super leuke kaart voor hem. De kerstkaart van gisteren is ook leuk. Wat is jullie tuin mooi geworden. Nu het zomerweer nog! Alvast heel veel plezier met het feest morgen en ik zal duimen dat het droog blijft!
Groetjes, Caroline

Scraptastisch zei

Van harte Gefeliciteerd mama met je jongste zoon, tijd vliegt hè! En ook helaas zijn voetbal carrière maar hij blijft vast wel betrokken bij zijn cluppie! Mooie kaart heb je gemaakt voor hem! Ook een hele mooie tuin is het geworden en wat een goede hulp van iedereen! Nu maar hopen dat je er volop van kunt genieten van de zomer en het tuinfeest morgen van vader en zoon!
groetjes Gerie

GerJanne zei

Heel toepasselijke kaart! En 100% persoonlijk. Altijd goed natuurlijk. En wat hebben jullie een werk verzet! Sjonge en een grote tuin!! Wat zal dat genieten zijn. Het ziet er geweldig uit. Ik wens je een heel goed, mooi, fijn en gezellig feest vandaag! Al zo lang naar toegeleefd! Ik hoop dat de jarigen zullen genieten!