analytics

vrijdag 18 september 2020

Yana - en een verhaaltje over gisteren en vandaag...

Dag bloggers,

Drukke ochtend. Ik wou al voor 6u mijn bericht plaatsen maar dat was buiten onze 2 kabouters gerekend... Plots was Noah wakker en dus ook Eva... Gisteren zijn mijn kinderen komen eten voor mijn verjaardag en dus zijn de kleintjes allebei blijven slapen. Met als gevolg dat ik Eva naar school mocht brengen. Dus moest alles een beetje in tempo verlopen vanmorgen... Kleren aan, boterhammen smeren, en oei... het brood was op... Kinderen in de auto, brood gaan kopen, terug naar huis... En zo ben je meteen een paar uur verder... Nu zit Noah rustig te spelen... Nog even en die kan terug een dutje gaan doen. 
Ondertussen zijn de werkmannen van de trap onderweg want die komen lichtjes vervangen. Er was er ééntje beginnen knipperen en achteraf bleek dat het een serie was met een fabricagefout... 
Ik mag me dus weer haasten want ze kunnen elk moment hier zijn. Dat weet ik omdat ze mij daarstraks opbelden om te melden hoe laat ze zouden komen. Zo zijn zij ook zeker dat er iemand thuis is, praktisch toch?

Woensdagochtend kreeg ik al héél vroeg een berichtje en ik was meteen wakker en mijn bed uit... Yana was onderweg, 8 dagen te vroeg. En ik had nog wat werk aan haar project. Nu is alles niet zo heel dringend omdat er toch geen bezoek naar de kliniek mag komen... Maar toch, ik wil altijd dat de kaartjes binnen de 24u na de geboorte bezorgd woden... En ja hoor, Baby Yana is tussen 10 en half 11 geboren en om 7u 's morgens stond ik voor de deur met de kaartjes en doosjes... Opdracht volbracht... 

En net zoals bij broer Stan, zit er weer een verhaal achter het ontwerp... Stan is geboren in het jaar van de Haan. Op zijn kaartjes stond dan ook een haan. Klik hier even om het terug te zien... Nu is het het jaar van de Rat. Maar de Vietnameese mama zei dat het het jaar van de muis is, dus wou ze Micky Mouse op de kaart. Yana is een meisje, dus maakte ik er Minnie Mouse van... En net zoals bij Stan zijn zowel de kleuren van de Belgische als die van de Vietnamese vlag er in verwerkt... En op de achterkant, terug de gele ster uit de Vietnamese vlag. Die stond ook op het kaartje van Stan. Soms wordt er goed over nagedacht voor we er aan beginnen. 

Hier is meteen de hele serie. De fiere papa zette de foto ook al op fb, dus het mag... 











De kaart hieronder heeft niets met het project te maken, maar is toch een speciale vermelding waard. Toen ik gisteren thuis kwam en onze kinderen er al waren, mocht ik niet in mijn pop-up-ateljee binnen. Dochter Caroline was een beetje stiekem een kaart voor mij aan 't maken... En ondanks dat ze dat helemaal niet graag doet, en van zichzelf vindt dat ze het ook helemaal niet goed kan, is het toch een juweeltje geworden hé!
wat grappig was... De hartjes moesten ballonnen voorstellen en ze had het geduld en de goesting er niet voor om er touwtjes aan te hangen. Ze had dan de bol touw er maar naast gezet, dat mocht ik zelf doen. Maar hé, ik vind het mooi zoals het is, touwtjes zijn voor mij niet echt nodig... 
Het is vooral de geste die telt. Ik was er super blij mee!
Ook met de kaartjes van Monique en Margo die eerder deze week al aankwamen... Dankjewel dames!!


Ondanks dat ik mijn bericht een uur geleden ben beginnen schrijven, kan ik het nu pas posten... De mannen van de trap stonden er ineens en daarna moest Noah in bed... En toen ik net terug aan mijn pc zat, ging de bel alweer... Een pakjesdienst kwam de verjaardagskado van mijn man brengen... Een luxueus detail voor mijn nieuwe ateljee... Maar wat het is, verklap ik nog niet. Dat krijgen jullie allemaal te zien en te lezen als hij helemaal klaar is... Wordt vervolgd... 




7 opmerkingen:

Sarah zei

Lieve Nancy! Ik heb aan je gedacht, maar knutselen is op een heel laag pitje door de Lockdown op school...
Maak ik later een keer wel eens goed! Je dochter maakte een prachtige kaart! Het verhaal en je project , hoedje af! Knap werk! Veel plezier vandaag met de kleintjes x

Anita van Deur zei

Nog van Harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Wat prachtig wat je voor Yana maakte.
Fijne dag xx

Cinderella zei

Hoi Nancy,

Wauw wat een leuke kaarten en kadotasjes ik ben helemaal verliefd (grote fan van Mickey en Minnie en eigenlijk heel Disney haha)
En de kaart die je hebt gekregen ook geweldig leuk .
Ik wens je alvast een hele fijne verjaardag en veel gezelligheid ondanks deze rare tijden .

Een fijn weekend
Liefs en Creatiefs
Cinderella
XX

Rosina zei

Het is inderdaad een hele post om lezen, maar heb er veel plezier in gehad Nancy, Allereerst m=nog gefeliciteerd met je verjaardag...Nu weet ik inmiddels ook hoe oud je geworden bent...hele leuke kaart heeft je dochter voor jou gemaakt...Maar wooow wat een prachtig geboorteproject heb je voor Yana's geboorte gemaakt...zo een leuk thema met mini mousse...en duidelijk uitlegd hoe dat tot stand is gekomen...groetjes en alvast een fijn weekend
Rosina

GerJanne zei

Was je vandaag jarig, Nancy?? Dat weet ik helemaal niet! Van harte proficiat en het klinkt allemaal als een heel gezellige dag. De kaart van Caroline is lief!

Nancy zei

Heeeeel mooi verhaal Nancyke

Dora zei

Mooie creaties. Tjee wat een verhaal. Spontane drukte...hihi.