analytics

zondag 20 juli 2025

geboortekader voor kleine Anna van de Crew

Dag bloggers,

Ja, het is nog eens gebeurd... Ik ben vrijdag helemaal vergeten een kaart te posten. Dat komt doordat we om 10u een groot aantal van de Crew te ontbijten kregen. Ik ben vroeg opgestaan en heb mijn ateljeetafel verder leeggemaakt want daar kwam het ontbijtbuffet op te staan. Mijn ateljee sluit aan op de binnentuin waar we een grote tafel hebben staan waaraan we zeker met 14 personen kunnen zitten. Vanaf half 10 kwamen ze toe en iedereen had wat bij om te eten. Ik moest enkel de tafel dekken en voor koffie en thee zorgen. Maar we hadden ook nog sandwishes, aardbeien, kersen en na een week festival-eten was dat zeker welkom bij de aanwezigen. Caroline had ook watermeloen bij en verder waren er broodjes, koffiekoeken, fruitsappen, charcuterie en kaas... Eerst hebben de kinderen gegeten en daarna de volwassenen. Het was fijn om de week zo af te sluiten, dat is een jaarlijkse gewoonte geworden. 

Deze bijeenkomst was dan ook de perfecte gelegenheid om de geboortekader voor kleine Anna te geven. Zij is het dochtertje van Alexander en Eveline. Die wonen niet in onze gemeente maar logeren tijdens de festivalweek elk jaar bij dochter Laura. Dit jaar is kleine Anna mee gekomen. Ze sliep wel bij haar grootouders omdat de Crew meestal tot laat in de nacht werkt. (ok, en soms ook nog wat mee feest na het werken) Kleine Anna was wel mee op het ontbijt. 




Op de foto lijkt het groen in de kader veel donkerder maar het is wel bijna dezelfde kleur als op het geboortekaartje. Dat is dan weer een beetje overbelicht op de foto. Ik maakte er deze keer geen kaart bij, het kaartje is de geboortekaart die ik kreeg. Hierop zie je twee fellere sterretjes. Die staan voor de baby-tweeling-broertjes die het stel een paar jaar eerder verloren heeft. Die sterretjes zie je ook op de kader vergroot staan. 

Hieronder een foto van de hele crew. Dochter Laura staat vooraan in het midden met een zwarte short. Alexander, Evelien en kleine Anna zie je rechts als vierde, vijfde en zesde op de foto. Deze is genomen op het festivaldomein en voor het mooie kasteel van onze gemeente. 


Update over Tomorrowland: Tijdens de brunch op vrijdag kregen we foto's toegestuurd vanop de festivalweide. Een vriend van Alexander was daar ook aan het werk. We vernamen dat het nieuwe podium op tijd was opgebouwd en ook dat de afbraakwerken van het metalen geraamte vlot verliepen. Dus kon het festival volgens plan A gewoon openen voor iedereen. Daar waren we super blij om. De mainstage had nog wat vertraging en kon open gaan om 16u ipv de geplande 14u. 
Gisteren belde een kraanman-collega naar mijn man terwijl we in de auto zaten. Hij is één van de mannen die dit weekend de noodwerkzaamheden op TLL mee deed. Ik feliciteerde hem en zei dat ik echt blij was dat het hen gelukt was om alles tijdig klaar te krijgen. Uiteraard waren zij niet alleen, er is een ploeg van 200 personen dag-en-nacht aan het werk geweest aan de heropbouw. 
Hij vertelde dat toen zij met de kranen van het terrein reden, er in de straat een heleboel mensen stonden die allemaal applaudisseerden voor hen. Hoe geweldig is dat? Zoveel dankbaarheid en respect voor alle medewerkers! 


Dit is het podium net voor de band. Onze 5 blauwe hijskranen staan er op dat moment nog voor. Zij hebben 6 weken gewerkt om het hele podium op te bouwen


En hier de 2 grote kranen die de afbraak mee deden. Die zijn hun werkzaamheden op een andere werf gestopt om er in spoed naartoe te rijden. Ze hebben 24u aan een stuk gedraaid (uiteraard met aflossing van kraanmannen) om de stelling mee af te breken. 2 andere kranen zijn 's nachts opgereden om het nieuwe podium op te bouwen... 

Geen opmerkingen: